W relacji z dziećmi ważny jest balans. Z jednej strony chcemy być z nimi blisko, budować więzi, relacje, pokazywać im świat. Z drugiej chcemy, aby umiały wybierać co dobre, a co złe. Potrzebujemy stać się dla nich autorytetami. Jak wymagać bez szkody na relacji? Jak to robić, gdy w grupie mamy nie jedno, a kilkanaście dzieci? Zadanie to jest trudne dla obu stron - wymusza stawiania wymagań, radzenia sobie z oporem, ale też kontrolowania własnych emocji i sposobów reagowania.
W trakcie trwania webinarium będzie istniała możliwość zadawania pytań ekspertowi za pomocą czatu. Natomiast już dziś można przesłać swoje pytania czy sugestie mailowo na adres:
Bezpośredni link do wydarzenia online
Naszą ekspertką będzie Aleksandra Pęcak - psycholog dziecięcy, trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli i rodziców z zakresu pozytywnej dyscypliny, komunikacji z dziećmi, emocji trudnych w grupie, adaptacji i indywidualizacji w klasach, konfliktów rówieśniczych oraz psychoedukacji dotyczącej rozwoju dzieci. Prowadzi również zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Psychoterapeutka w trakcie całościowego szkolenia w nurcie psychodynamicznej terapii systemowej par i rodzin.
Ty decydujesz jak reagujesz
Webinarium odbędzie się w ramach projektu „Ty decydujesz jak reagujesz” – wzmacnianie odporności psychicznej i zapobieganie agresji rówieśniczej wśród dzieci i młodzieży w województwie małopolskim w roku szkolnym 2024/2025, którego realizatorem jest Szpital Kliniczny im. dr. Józefa Babińskiego SP ZOZ w Krakowie.
Webinaria zrealizowane w poprzednich edycjach zadania są dostępne do odtworzenia na stronie tydecydujesz.babinski.pl/multimedia. Webinaria, które odbyły się w roku szkolnym 2024/2025 będą udostępnione do otworzenia po 30 czerwca 2025 roku.
W roku szkolnym 2024/2025 działaniami profilaktycznymi zostało objętych dwadzieścia pięć szkół podstawowych z województwa małopolskiego. W szkołach realizowany jest cykl warsztatów dla uczniów oraz ich nauczycieli, a także spotkania dla rodziców i opiekunów uczniów. Warsztaty mają na celu wzmacnianie odporności psychicznej i zapobieganie agresji rówieśniczej wśród nich.
Zadanie jest finansowane ze środków finansowych Województwa Małopolskiego.