Obecność na targach ITB była elementem kompleksowej kampanii promocyjnej Polski na rynku niemieckim i ważną częścią projektu „Promujmy Polskę Razem". Główne cele polskiego partnerstwa na ITB 2011 to przede wszystkim kształtowanie wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego, perspektywicznego i interesującego, aktywnego członka Unii Europejskiej. Polska zaprezentowała się wielu tysiącom odwiedzającym targi, którzy odwiedzili Polskie Stoisko Narodowe (1.500 m2). Na targach ITB Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię promującą przyjazdy do naszego kraju, których najważniejszymi adresatami są Niemcy, Francja i Wielka Brytania.
Małopolska konsekwentnie od kilku lat eksponuje w swych działaniach promocyjnych wizerunek czerwonego korala. Podczas tegorocznych targów ITB Berlin motyw ten był wykorzystany w wyjątkowo zaskakujących i oryginalnych interpretacjach. U podstaw wykorzystania w koncepcji promocyjnej motywu korala leży jego obecność w tradycyjnych strojach regionalnych. W warstwie symbolicznej koral – jak przysłowiowy klejnot w koronie – jest wyrazem niepowtarzalności atrakcji Małopolski. Promocja na targach ITB Berlin 2011 prowadzona pod auspicjami Zarządu Województwa Małopolskiego i małopolskiego Sejmiku miała na celu przybliżenie oferty turystycznej regionu gościom z Niemiec i innych krajów europejskich.