W piątek, 11 lutego, w siedzibie Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego odbyło się spotkanie podsumowujące dotychczasową współpracę w ramach Porozumienia Marszałka Województwa Małopolskiego, Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej oraz Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji, zawartego 17.03.2008 r., określającego zasady współpracy dotyczące poprawy ochrony interesów finansowych Unii Europejskiej i Rzeczypospolitej Polskiej poprzez zapobieganie, wykrywanie i korygowanie nieprawidłowości w ramach projektów współfinansowanych ze środków wspólnotowych na terenie województwa małopolskiego.
Tematem przewodnim konsultacji była analiza ryzyka wystąpienia nieprawidłowości w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele sygnatariuszy Porozumienia z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Urzędu Kontroli Skarbowej w Krakowie i Komendy Wojewódzkiej Policji oraz reprezentanci Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości oraz Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Rezultatem spotkania będzie zainicjowanie wspólnych działań (m.in. szkoleń, konsultacji roboczych) w celu poprawy efektywności i wymiany informacji pomiędzy instytucjami odpowiedzialnymi za prawidłową realizację funduszy europejskich w Małopolsce.