Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska na targach w Berlinie

Turystyka
14 marca 2007
Region Małopolski prezentował swoją ofertę turystyczną na największych w Europie Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB 2007, które odbyły się w dniach 6 -11 marca  w Berlinie.

Polskie stoisko narodowe zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną zdobyło I miejsce w kategorii "Europa" za najlepsze stoisko targowe. Polska na powierzchni ponad 1500 m2 zgromadziła prawie 100 wystawców.

Stoisko regionalne Małopolski tworzyli wspólnie - Województwo Małopolskie i Miasto Kraków,  Miasto Tarnów, Miasto Oświęcim, Miasto Zakopane oraz Biuro Podróży Trip z Zakopanego, laureat konkursu Odys 2006, za najlepszą własną ofertę w turystyce przyjazdowej do Małopolski. Województwo Małopolskie prezentowało się na wspomnianych targach po raz siódmy.

W roku bieżącym prezentacja Małopolski w Berlinie była przygotowana pod hasłem "Krakowiacy i Górale". Żywy kontakt z regionalizmem zapewniała zakopiańska para ubrana w tradycyjne stroje góralskie, która częstując odwiedzających stoisko oscypkiem  przybliżała "Małopolskie Smaki".

Odwiedzających małopolskie stoisko interesowała głównie stolica regionu – Kraków. Niektórzy goście prosili także o rekomendacje innych atrakcji regionu, które mogliby włączyć do swojego programu pobytu. Z myślą o takich osobach został opracowany kieszonkowy przewodnik po wybranej ofercie kulturalnej Małopolski. Można  w nim znaleźć opisy  największych atrakcji turystycznych, niepowtarzalnych zabytków oraz szlaków dziedzictwa kulturowego Małopolski - Małopolska Trasa UNESCO, Szlak Architektury Drewnianej, Ścieżkami Jana Pawła II - jak również informacje o historycznych miastach, skansenach, zabytkowych wsiach i zabytkach techniki w Małopolsce.

W związku z rosnącym wśród Niemców zainteresowaniem polską ofertą uzdrowiskową, Województwo Małopolskie przygotowało również katalog na temat turystyki uzdrowiskowej w regionie, w którym przedstawiona jest oferta 11 miejsc w Małopolsce, do których warto wybrać się na "wyprawę po zdrowie i urodę".

Podczas targów swoje atrakcje prezentowało również Miasto Tarnów. Tarnów – perła renesansu, ale również wyjątkowe miejsce, gdzie pod koniec lipca wyrusza w trasę jedyny w Polsce tabor cygański. 

Na gości odwiedzających stoisko Małopolski czekało wiele miłych niespodzianek. Osoby biorące udział w konkursie mogły wygrać weekend dla 2 osób w Tarnowie, albo otrzymać miły upominek z regionu w postaci drewnianej małopolskiej owieczki, czekoladki z postaciami z małopolskich legend lub gadżetów z symbolami "Małopolskich Przysmaków".

Rynek niemiecki jest dla Małopolski jednym z rynków priorytetowych. Główne cele przyjazdów Niemców do Małopolski to wypoczynek i zwiedzanie, stąd też kierunek prezentacji Małopolski podczas ITB Berlin. – Chcieliśmy przedstawić region tętniący życiem, zachwycający zabytkami i wspaniałą przyrodą, pełen miejsc do przeżycia niezapomnianych przygód, a przy tym region, w którym można poznać bliżej polską historię i tradycję – mówi dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Elżbieta Kantor. Pod tym kątem przygotowane zostały materiały promocyjne: "Odkryj Małopolskę – przewodnik po wybranej ofercie kulturowej" i  "Małopolskie uzdrowiska – wyprawy po zdrowie i urodę".

Z wyników badań ruchu turystycznego w Małopolsce, przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, wynika że w 2006 r. do Małopolski przyjechało około 10,9 mln gości (o 13,54 % więcej niż rok wcześniej), w tym co czwarty odwiedzający przyjechał z zagranicy, dając w sumie ogólną liczbę odwiedzających zagranicznych 3 mln (wzrost o 25%). Badania wskazują także, ze Niemcy pozostają od kilku lat w grupie najchętniej odwiedzających Małopolskę gości zagranicznych.

Galeria zdjęć