Przez dwa dni w podkrakowskich Jerzmanicach studenci biorą udział w panelach dyskusyjnych i prelekcjach ekspertów: naukowców, przedstawicieli świata polityki i biznesu. Głównym tematem, wokół którego skupia się cała dyskusja, jest rola i pozycja autorytetów we współczesnym świecie. Na temat liderów mówił marszałek Marek Sowa, który podkreślił, że 25 lat istnienia samorządów w Polsce to doskonały moment, by uświadomić sobie jak ważną rolę w kształtowaniu współczesnej rzeczywistości miały osoby, które stworzyły pierwsze samorządy lokalne i regionalne.
W czasie dzisiejszego wystąpienia marszałek Małopolski podzielił się ze studentami przebiegiem swojej drogi zawodowej i służby publicznej. Mówił o znaczeniu rodziny w procesie kształtowania charakteru młodego człowieka, postrzeganiu administracji publicznej przez społeczeństwo, możliwościach i rozwoju Małopolski oraz odpowiedział na pytania studentów. Dotyczyły one przyszłości samorządów, perspektyw rozwoju województwa małopolskiego, kształtowania kariery w polityce, aktywizacji politycznej społeczeństwa w kontekście wyborów samorządowych oraz celów samorządowych i osobistych gospodarza regionu.
W ramach sympozjum, obok marszałka Marka Sowy, swoimi przemyśleniami na temat społecznej funkcji autorytetu dzielić będą się m.in. Piotr Czekierda – Prezes Collegium Wratislaviense, Marek Grodziński – Prezes Zarządu Capgemini Polska i dr Jerzy Kołodziej – Wiceprerzes Zarządu Business Potential Discovery. Na uczestników konferencji czekają także ciekawe debaty. O mediach jako kreatorze autorytetów mówić będą m.in. przedstawiciele głównych krakowskich redakcji, o roli autorytetów w rozwoju młodych ludzi pracownicy naukowi, a o kwestii satysfakcji w pracy przedsiębiorcy. Dodatkowo w programie przewidziano również rozstrzygnięcie konkursu stażowego Philip Morris International i wręczenie nagród.
Temat spotkania nie jest przypadkowy: organizatorami spotkania są szczególnie uzdolnieni studenci, którzy kształcą się w ramach Wydziałowej Indywidualnej Ścieżki Edukacyjnej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W trakcie trwania studiów otrzymają oni indywidualną opiekę tutorską oraz sami zdecydują o swoim planie studiów wybierając przedmioty. System tutoriali został zapoczątkowany na uniwersytetach Oxford i Cambridge i praktykowany jest na wiodących uczelniach na świecie. Stanowi przeciwieństwo masowej edukacji wyższej i ma na celu nowoczesne, interdyscyplinarne kształcenie elit.
(Biuro prasowe / mbab)