Te dwie imprezy targowe odbywały się w dniach 15-17 kwietnia. Medale Mercurius Gedanensis to wyróżnienia za najlepszy produkt turystyczny, katalog, serwis www, kampanię promocyjną i naukową. Nagrodę w kategorii najlepsza kampania promocyjna w Polsce otrzymała Małopolska. Jury nagrodziło trzy kampanie promocyjne regionu oraz serwis www kampanii. Za zwycięskie kampanie uznano: „Małopolska Zimą w I-phonie” z Justyną Kowalczyk, „Małopolska na narty – krzesełko”, „Małopolska – Smak Najlepszego” oraz serwis www.discover.malopolska.pl finansowany z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach kampanii „Małopolska w akcji” (kampania promocyjna na wybranych rynkach zagranicznych z wykorzystaniem wizerunku małopolskich sportowców).
Laureatem medalu Mercurius Gedanensis z Małopolski została również Lokalna Grupa Działania Dunajec – Biała z Zakliczyna, która otrzymała nagrodę w kategorii turystyka przyjazdowa / strona internetowa za serwis lokalnej informacji turystycznej www.it.dunajecbiala.pl.
Pełna lista laureatów medalu Mercurius Gedanensis dostępna jest na stronie www.gtt.pl
Małopolska już po raz trzeci prezentowała swoją ofertę agroturystyczną podczas Międzynarodowych Targów Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki „AGROTRAVEL”. Nasz region zajął trzecie miejsce w konkursie na najciekawsze stoisko. Tegoroczna prezentacja została przygotowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego przy współpracy z Lokalnymi Grupami Działania: „Podbabiogrze”, „Turystyczna Podkowa”, „Dolina Karpia”, „Wielicka Wieś”, „Na śliwkowym szlaku” i „Biała Przemsza” oraz Sądecką Organizacją Turystyczną. Projekt finansowany był ze środków Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Prezentacja Województwa Małopolskiego poświęcona była promocji oferty „Małopolska Agroturystyka”, której głównym akcentem są szlaki agroturystyczne: „Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami”, „Małopolska wieś dla dzieci” oraz Małopolska Miodowa Kraina”. Szlak „ziołowy” zdobył pierwsze miejsce w konkursie na najciekawszy pakiet turystyki wiejskiej.
Targi Turystyczne w Gdańsku
Krajem partnerskim targów w Gdańsku była Słowacja, która targach w Gdańsku promowała rozpoczynające się za dwa tygodnie w Bratysławie i Koszycach mistrzostwa świata w hokeju na lodzie.