Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Pierwsze pociągi ruszyły wzdłuż zbiornika Świnna Poręba

Samorząd
12 grudnia 2014
To kolejna oddana część jednej z największych polskich inwestycji – zbiornika i zapory w Świnnej-Porębie oraz fragmentu linii kolejowej Kraków – Zakopane. Tory wzdłuż zbiornika w Świnnej Porębie zostały uroczyście oddane do użytku.W uroczystości przekazania nowej linii kolejowej uczestniczył członek zarządu Jacek Krupa. 

Całość zakończonych właśnie prac kosztowała 514,4 mln zł, co stanowi nieomal 1 całej kwoty przeznaczonej na budowę zbiornika i zapory – z inwestycjami towarzyszącymi. Całkowity koszt budowy Zbiornika Wodnego Świnna Poręba wynosi ok. 2 mld 200 mln zł, przy czym ok 75% kosztów stanowią koszty związane z realizacją inwestycji towarzyszących w tym przełożenia linii kolejowej i sieci drogowej.

Realizację inwestycji rozpoczęto na początku 2009 r. Wzdłuż linii kolejowej zbudowano dwa mosty, pierwszy za kwotę prawie 23 mln zł, drugi za kwotę ok. 40 mln zł. Większy, czyli siedmioprzęsłowa konstrukcja łukowa w Zembrzycach na Skawie, jest największym mostem kolejowym budowanym dziś w Polsce.

(mprz)

Galeria zdjęć