Przypomnijmy, że w 2011 w ramach prac nad projektem zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego w 2011 roku samorząd Małopolski przystąpił do tworzenia koncepcji przestrzennych dróg w regionie. Poszerzone o zagadnienia ekonomiczne koncepcje dotyczą Małopolski Zachodniej oraz Małopolski Wschodniej i stanowią próbę stworzenia docelowego układu komunikacyjnego w regionie. Propozycje przebiegu dróg przygotowała wyłoniona w przetargu krakowska Pracownia Planowania i Projektowania Systemów Transportu „ALTRANS”.
Podczas spotkania w Krakowie omówiono koncepcję połączenia Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI) z Krakowem oraz trasy Kraków – Olkusz – Pyrzowice. Podczas spotkań w Małopolsce Zachodniej w ramach konsultacji społecznych prezentowano natomiast koncepcje dróg: Olkusz – Bukowno – Chrzanów – Oświęcim – Beskidzka Droga Integracyjna, połączenia drogi krajowej nr 79 poprzez węzeł autostradowy z drogą wojewódzka nr 780 oraz S1 – Oświęcim (spotkanie w Trzebini). Podczas spotkania w Oświęcimiu zaprezentowano koncepcję przestrzenną połączenia S1 – Oświęcim.
Prezentacje:
Beskidzka Droga Integracyjna - Kraków
Droga Olkusz - Bukowno - Chrzanów - Oświęcim - BDI