Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska zawalczy o ogólnopolskie kampanie reklamowe oraz tytuł Złotego Formatu

Kultura
06 kwietnia 2009
Znane są już tegoroczne nominacje do finału Konkursu Złote Formaty, organizowanego przez Grupę Ströer w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Jury wyłoniło 26 najlepszych projektów promocyjnych zrealizowanych przez 12 miast i 6 województw. Ścisła czołówka 18 miast i regionów walczy m.in. o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w Warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer. Wśród nominowanych znalazł się projekt Małopolski.

Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów - największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc, organizowanego przez Grupę Ströer. Tegoroczna III edycja Konkursu wyłania najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2008 roku.

Konkurs Złote Formaty obejmuje pięć kategorii:
• kampania outdoorowa,
• event,
• serwis internetowy,
• wydawnictwo promocyjne,
• całokształt działalności promocyjnej – Grand Prix Festiwalu

Do I etapu Konkursu 91 miast i regionów zgłosiło 182 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury  zakwalifikowało 26 najlepszych projektów. Znalazły się w nim projekty przesłane przez 12 miast (Bytom, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Płock, Rybnik, Szczecin, Warszawa i Żagań) i 6 urzędów marszałkowskich (województwa Kujawsko-Pomorskie, Małopolskie, Podkarpackie, Pomorskie, Śląskie i Wielkopolskie). Z Małopolski wysoko oceniony został projekt w kategorii kampania outdoorowa „Małopolska na Zawsze”, zgłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa.

- Projekty województwa małopolskiego konsekwentnie już drugi rok z rzędu zajmują wysokie miejsca. Dowodzi to, że promocja tego regionu oraz całej Polski rozwija się niezwykle dynamicznie. W działaniach widać strategiczne myślenie. Mamy poczucie, że dla wielu ze zgłoszonych projektów inspiracją była wiedza zaczerpnięta podczas poprzednich edycji Festiwalu. Cieszy nas także, że wiele miast wzięło w konkursie udział już raz trzeci – powiedział Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce.

Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Na zwycięzców Konkursu czekają nagrody ufundowane przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu.

Projekty które nie zakwalifikowały się do finału z województwa małopolskiego, mają jednak jeszcze szanse na zdobycie dodatkowych atrakcyjnych nagród. W tegorocznej edycji dodatkową nagrodę w wysokości 10 000 zł. ufundował Związek Miast Polskich. Nagrody dla 12 miast w postaci 12 artykułów, poświęconych każdemu z nich, ufundował Magazyn Elle. Nagrodę specjalną przyzna także stacja TVP Info.

NOMINACJE (kolejność alfabetyczna):

Kategoria : DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA – GRAND PRIX

1. Gdańsk – Całokształt działań promocyjnych
2. Lublin – Marka Lublin
3. Rybnik – Promocja budowy kanalizacji sanitarnej w Rybniku
4. Szczecin – Floating garden 2050
5. Województwo Śląskie – Śląskie. pozytywna energia

Kategoria: OUTDOOROWA KAMPANIA REKLAMOWA:
1. Gdańsk – „Jestem z Gdańska”
2. Katowice – „Studiuj w Katowicach”
3. Lublin – Kampania Miasta Lublin (Lublin – Nieziemskie klimaty, Lublin – Wielkie dzieje się)
4. Województwo Małopolskie – „ Małopolska na Zawsze”
5. Województwo Śląskie – „ Śląskie. pozytywna energia”

Kategoria: EVENT:
1. Bytom - „XV Edycja Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej”
2. Gdańsk - „ Ekspres Solidarności”
3. Gdynia - „Gdynia Design Days 2008”
4. Szczecin - „Wydarzenie prezentujące wizję Floating garden 2050”
5. Województwo Wielkopolskie – „Obchody 90 rocznicy Powstania Wielkopolskiego”

Kategoria: WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:
1. Katowice – „Gra planszowa – moje miasto Katowice”
2. Łódź – „Seria komiksów - City stories”
3. Płock – „Książka - Gwiazdy w Wiśle, Baśnie i legendy o Płocku”
4. Warszawa – „Audiobook (mp3) – szlakiem Fryderyka Chopina”
5. Województwo Podkarpackie - „Folder - Konna Przygoda”
6. Żagań – „Film i wydawnictwo – Wielka ucieczka”

Kategoria: SERWIS INTERNETOWY:
1. Łódź – www.lodz2016.com
2. Płock – www.plock24.pl
3. Sopot – www.sopot.pl  
4. Województwo Pomorskiego – www.shopandsee.eu
5. Województwo Kujawsko – Pomorskie - www.visitkujawsko-pomorskie.pl


Obrady Jury odbyły się 27 marca 2009 roku w Warszawie, w siedzibie Grupy Ströer. Aby zapewnić bezstronność podejmowanych decyzji prace Jury nadzorował niezależny audytor – Paweł Lewandowski, Partner z Kancelarii Prawnej Domański Zakrzewski Palinka.

***

Informacja o kampanii promocyjnej „MAŁOPOLSKA – NA ZAWSZE”

Organizator: Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego

Termin: 1-15 grudnia 2008 r.

Miejsce: 300 nośników typu bilboard w 11 miastach w Polsce (Bydgoszcz – 25, Gdańsk – 35, Katowice – 40, Kielce – 17, Kraków – 20, Lublin – 37, Łódź – 40, Poznań – 9, Rzeszów – 1, Warszawa – 50, Wrocław – 26)

Kampania promocyjna „Małopolska – Na Zawsze” stanowi nagrodę w konkursie „Złote Fomaty” na najlepsze przedsięwzięcia promocyjne samorządów miast i regionów organizowanym przez firmę „Stroer”, w którym w 2008 r. Urząd Małopolski Województwa Małopolskiego zajął I miejsce w kategorii „plakat” za plakat „Kulturalna Małopolska” promujący co miesiąc najważniejsze imprezy kulturalne w Małopolsce. Kampania realizowana była na 300 nośnikach typu bilbord bezpłatnie udostępnionych na okres 15 dni przez firmę „Stroer”.

Kampania miała na celu promocję Województwa Małopolskiego jako miejsca o wyjątkowym dziedzictwie kulturowym i ogromnej liczbie atrakcji turystycznych. Projekt graficzny bilbordu ma wywołać u odbiorcy pozytywne emocje związane z Małopolską i tym samym skierować jego zainteresowanie w stronę regionu. Głównym celem kampanii jest zatem zwiększenie liczby osób, które przyjeżdżają do Małopolski, aby skorzystać z jej oferty kulturalnej i turystycznej.

Kampania skierowana jest przede wszystkim do odbiorcy, który jest świadomy bogactwa oferty kulturalnej i turystycznej Małopolski, który wie, że w tym regionie zawsze znajdzie to, co najwartościowsze i najatrakcyjniejsze. Ten kto tutaj przyjeżdża, zostaje „zaślubiony” z Małopolską i zawsze już chce tutaj powracać.

Kampania realizowana jest w największych miastach Polski – wynika to przede wszystkim z wyników badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną dotyczącymi wielkości i kierunków ruchu turystycznego do Małopolski oraz badaniami zamożności gospodarstw według województw. Wynika z nich, że Region Małopolski swoich potencjalnych klientów krajowych powinien upatrywać właśnie pośród mieszkańców województw: Śląskiego, Mazowieckiego, Dolnośląskiego i Wielkopolskiego.

Autorką kreacji jest Pani Ewa Natkaniec – artystka grafik, autorka plakatu „Kulturalna Małopolska”, który zwyciężył w konkursie „Złote Formaty”. Pani Natkaniec przygotowuje plakaty z cyku „Kulturalna Małopolska” od 2007 r.

Tagi: WYDARZENIA