Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Kampanie województwa (2017)

Małopolska to region, który wyróżnia się na tle innych samorządów. Kampanie wizerunkowe wykorzystują niekonwencjonalne narzędzia promocyjne, które są intrygujące i ciekawe – tak wynika z analiz i badań  związanych ze strategicznym marketingiem terytorialnym, zleconych przez województwo małopolskie.

Eksperci potwierdzają, że wysoka atrakcyjność turystyczna i gospodarcza naszego regionu jest wzmacniana przez szereg udanych kampanii promocyjnych.

Województwo prowadzi wiele działań wizerunkowych, które wspierają potencjał naszego regionu.
Konsekwentnie wspomaga rozwój edukacji (Festiwal Zawodów – Targi Edukacyjne; Małopolska Noc Naukowców), podkreśla innowacyjny charakter Małopolski w biznesie (Małopolski Festiwal Innowacji, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości), a wreszcie wzmacnia atrakcyjny wizerunek Małopolski wśród turystów (Duch świąt pochodzi z Małopolski, Małopolska na narty, Małopolska. Tu mieszka szczęście, Odkryj Małopolskę, Zwracamy uwagę na Małopolskę) i samych mieszkańców budując  poczucie tożsamości regionalnej oraz zachęcając do aktywności (Małopolska na rowery, BO Małopolska, Małopolska myśli o Tobie, Małopolski Festiwal Smaku, Małopolska pasuje do Ciebie, Małopolska to lubię, My Małopolska, Zostaw swój 1% w Małopolsce). 



Do niezwykle udanych kampanii ostatnich lat należy zaliczyć projekt „Młodość to stan ducha” przygotowaną na Światowe Dni Młodzieży (lipiec 2016).

Twarzą kampanii był ponad 80-letni benedyktyn - ojciec Leon Knabit. Kampania była skierowana do pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzili Małopolskę podczas Światowych Dni Młodzieży, ale także do mieszkańców regionu.

Kampania otrzymała Grand Prix Kryształów PR-u za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną w konkursie "Kryształy PR-u". Konkurs promuje i nagradza najbardziej wartościowe i kreatywne działania promocyjne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji państwowej.

Obecne działania promocyjne regionu konsekwentnie podporządkowane są spójnej tożsamości marki, z której wynikają konkretne zalecenia w obszarze komunikacji marketingowej co do treści i formy przekazu oraz kodu identyfikującego markę.