Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska dobrze trafiła!

Turystyka
02 lipca 2012
Przez cały okres piłkarskich rozgrywek podczas Euro 2012 trwała kampania promocyjna Województwa Małopolskiego pod hasłem: WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW DOBRZE TRAFISZ! Była to kolejna odsłona promocji Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej, która wystartowała w momencie największego zainteresowania Polską  - współorganizatorem Euro 2012  - oraz Małopolską, jako centrum treningowego i wypoczynkowego trzech ważnych drużyn narodowych: holenderskiej, angielskiej oraz włoskiej, która dotarła aż do finału Mistrzostw Europy.

Promująca region czerwcowa kampania była skierowana przede wszystkim do fanów futbolu, którzy odwiedzili nasz region w czasie piłkarskich mistrzostw, a także turystów planujących pobyt w Małopolsce. Wstępne podsumowanie kampanii wskazuje na to, że Kraków oraz Małopolska szeroko zaistniały w mediach, federacjach sportowych, opinii publicznej wpływającej na świadomość oraz wybór miejsca wypoczynku potencjalnych turystów.

Autorką kreacji do kampanii outdoorowej, która ruszyła na początku czerwca jest Ewa Natkaniec – graficzka i plakacistka, laureatka wielu nagród. W czasie Euro 2012 billboardy zachęcające do zwiedzania naszego regionu trafiły do turystów w Małopolsce, ale również w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Kampania widoczna była także na szynobusie kursującym na trasie MPL Balice – Kraków Główny, czy autobusach dowożących turystów z lotniska do centrum miasta.

W centrum Krakowa zamontowano ponadto tablice, które ułatwiały turystom poruszanie się po mieście. Charakterystyczne zielone koszulki nosiła też przez cały czas trwania piłkarskiego święta grupa ok. 150 wolontariuszy, którzy służyli pomocą i swoją wiedzą turystom oraz rozdawali materiały promujące Kraków i województwo ułatwiające poruszanie się po naszym regionie. Wolontariuszy spotkać można było m.in. na lotnisku w Balicach, na dworcach PKP i RDA, w Galerii Krakowskiej, Centrum Prasowym na Małym Rynku w Krakowie, a także w Wieliczce.

Dziennikarze, którzy akredytowali się w Centrum Prasowym otrzymywali przygotowane również w ramach kampanii tzw. welcome packi zawierające materiały turystyczne oraz specjalnie opracowany bilet uprawniający do bezpłatnego zwiedzania wielu atrakcji turystycznych w Krakowie oraz całym regionie (m.in. Muzeum Tatrzańskiego w Zakopanem, kopalni soli w Wieliczce i Bochni, basenów termalnych w Szaflarach, krakowskich muzeów, m.in. podziemi Rynku Głównego, Fabryki Oskara Schindlera czy MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie). Specjalnie dla dziennikarzy został zorganizowano również study tour, podczas którego zwiedzili oni wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO drewniany kościół w Dębnie, zamek w Niedzicy, a także wzięli udział w spływie Dunajcem i zwiedzaniu Szczawnicy

Kampania widoczna była również w Internecie: serwisie www.visitmalopolska.pl oraz portalach społecznościowych w Anglii, Holandii i we Włoszech. Dzięki specjalnie stworzonej
aplikacji konkursowej użytkownicy dodawali swoje zdjęcia i dzielili się wrażeniami z wizyty w Małopolsce. – Szczególnym zainteresowaniem Włochów cieszyły się kopalnie soli w Wieliczce i Bochni oraz sanktuaria. Zainteresowanie Anglików było zwrócone w kierunku Nowej Huty i jej historii, zaś Holendrzy zachwycali się zamkiem królewskim na Wawelu – mówi dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji UMWM Elżbieta Kantor. 

Przez cały czas trwania Euro 2012 w pełnej gotowości pozostawali też informatorzy we wszystkich jednostkach IT w ramach MSIT. Obecnie zbierane są dane dotyczące liczy obsłużonych w MSIT turystów. Jednak już teraz powiedzieć można, że sam system zdał ten ważny egzamin i działał bez zarzutów.

Kampania promocyjna WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW DOBRZE TRAFISZ! realizowana była w partnerstwie z Miastem Krakowem i współfinansowana ze środków unijnych.

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA