Promująca region czerwcowa kampania była skierowana przede wszystkim do fanów futbolu, którzy odwiedzili nasz region w czasie piłkarskich mistrzostw, a także turystów planujących pobyt w Małopolsce. Wstępne podsumowanie kampanii wskazuje na to, że Kraków oraz Małopolska szeroko zaistniały w mediach, federacjach sportowych, opinii publicznej wpływającej na świadomość oraz wybór miejsca wypoczynku potencjalnych turystów.
Autorką kreacji do kampanii outdoorowej, która ruszyła na początku czerwca jest Ewa Natkaniec – graficzka i plakacistka, laureatka wielu nagród. W czasie Euro 2012 billboardy zachęcające do zwiedzania naszego regionu trafiły do turystów w Małopolsce, ale również w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Kampania widoczna była także na szynobusie kursującym na trasie MPL Balice – Kraków Główny, czy autobusach dowożących turystów z lotniska do centrum miasta.
W centrum Krakowa zamontowano ponadto tablice, które ułatwiały turystom poruszanie się po mieście. Charakterystyczne zielone koszulki nosiła też przez cały czas trwania piłkarskiego święta grupa ok. 150 wolontariuszy, którzy służyli pomocą i swoją wiedzą turystom oraz rozdawali materiały promujące Kraków i województwo ułatwiające poruszanie się po naszym regionie. Wolontariuszy spotkać można było m.in. na lotnisku w Balicach, na dworcach PKP i RDA, w Galerii Krakowskiej, Centrum Prasowym na Małym Rynku w Krakowie, a także w Wieliczce.
Dziennikarze, którzy akredytowali się w Centrum Prasowym otrzymywali przygotowane również w ramach kampanii tzw. welcome packi zawierające materiały turystyczne oraz specjalnie opracowany bilet uprawniający do bezpłatnego zwiedzania wielu atrakcji turystycznych w Krakowie oraz całym regionie (m.in. Muzeum Tatrzańskiego w Zakopanem, kopalni soli w Wieliczce i Bochni, basenów termalnych w Szaflarach, krakowskich muzeów, m.in. podziemi Rynku Głównego, Fabryki Oskara Schindlera czy MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie). Specjalnie dla dziennikarzy został zorganizowano również study tour, podczas którego zwiedzili oni wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO drewniany kościół w Dębnie, zamek w Niedzicy, a także wzięli udział w spływie Dunajcem i zwiedzaniu Szczawnicy
Kampania widoczna była również w Internecie: serwisie www.visitmalopolska.pl oraz portalach społecznościowych w Anglii, Holandii i we Włoszech. Dzięki specjalnie stworzonej
aplikacji konkursowej użytkownicy dodawali swoje zdjęcia i dzielili się wrażeniami z wizyty w Małopolsce. – Szczególnym zainteresowaniem Włochów cieszyły się kopalnie soli w Wieliczce i Bochni oraz sanktuaria. Zainteresowanie Anglików było zwrócone w kierunku Nowej Huty i jej historii, zaś Holendrzy zachwycali się zamkiem królewskim na Wawelu – mówi dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji UMWM Elżbieta Kantor.
Przez cały czas trwania Euro 2012 w pełnej gotowości pozostawali też informatorzy we wszystkich jednostkach IT w ramach MSIT. Obecnie zbierane są dane dotyczące liczy obsłużonych w MSIT turystów. Jednak już teraz powiedzieć można, że sam system zdał ten ważny egzamin i działał bez zarzutów.
Kampania promocyjna WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW DOBRZE TRAFISZ! realizowana była w partnerstwie z Miastem Krakowem i współfinansowana ze środków unijnych.