Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Podpisano umowę o współpracy przy budowie obwodnicy!

Samorząd
14 maja 2008
W gabinecie Marszałka Małopolski Marka Nawary podpisano dziś umowę w sprawie współpracy pomiędzy Województwem Małopolskim a Gminą Kraków przy budowie północnej obwodnicy Krakowa! Umowę w obecności Wojewody Małopolskiego Jerzego Millera sygnowali Marszałek Marek Nawara i Prezydent Jacek Majchrowski.

Podpisana umowa dotyczy współpracy pomiędzy Województwem Małopolskim a Gminą Kraków dla opracowania koncepcji programowo-przestrzennej północnej obwodnicy Krakowa . Na mocy podpisanej w środę umowy strony przystąpią do współpracy mającej na celu przygotowanie, zlecenie, nadzór nad wykonaniem i odbiór oraz współfinansowanie zamówienia polegającego na opracowaniu koncepcji programowo-przestrzennej i kompletnych materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji ULD (ustalenie lokalizacji drogi) dla zadania pn. „Północna obwodnica Krakowa". 24 kwietnia br.

Zarząd Województwa postanowił o zawarciu umowy pomiędzy Województwem Małopolskim a Gminą Miejską Kraków, w sprawie współpracy dla opracowania koncepcji programowo-przestrzennej i kompletnych materiałów do decyzji o środowiskowych związanych z inwestycją północnej obwodnicy Krakowa. Zrealizowane w 2006 roku „Studium funkcjonalno - lokalizacyjne północnej obwodnicy Krakowa" było pierwszym krokiem do wszczęcia działań mających w perspektywie doprowadzić do rozpoczęcia budowy północnej obwodnicy Krakowa. Brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, atrakcyjność terenów dla inwestorów budownictwa mieszkaniowego powodują, że w najbliższym czasie istnieje realna groźba zabudowania, wyznaczonej w latach siedemdziesiątych, rezerwy pod planowaną inwestycję. Powszechnie znane i potwierdzone w/w Studium problemy układu drogowego po północnej stronie Krakowa polegają na braku połączenia drogowego wysokiej klasy na kierunkach wschód - zachód - północ, po północnej stronie Krakowa, braku spójności podstawowego układu drogowego Krakowa, braku wystarczającej przepustowości układu drogowego Krakowa dla istniejących i prognozowanych wielkości ruchu kołowego w relacjach międzydzielnicowych oraz pozamiejskich. Wszystko to jednoznacznie wskazuje na potrzebę realizacji tego przedsięwzięcia drogowego.  

Należy zwrócić uwagę, że planowane połączenie jest bardzo istotnym elementem układu drogowego nie tylko dla Krakowa, ale również dla regionu, a w szczególności dla funkcjonowania Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Szybka budowa dróg jest szansą na rozwój polskiej gospodarki, pozyskiwanie kolejnych inwestycji zagranicznych oraz wzrost bezpieczeństwa na drogach. Po podpisaniu umowy strony przystąpią do współpracy mającej na celu przygotowanie, zlecenie, nadzór nad wykonaniem i odbiór oraz współfinansowanie zamówienia polegającego na opracowaniu koncepcji programowo-przestrzennej i kompletnych materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji ULD dla zadania p.n. „Północna obwodnica Krakowa", realizując w ten sposób kolejny krok w kierunku  budowy tej drogi. Wykonawca zamówienia, o którym stanowi umowa zostanie wyłoniony w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Całkowity koszt zamówienia wyniesie do 4 000 000,00 zł. brutto. Ostateczna wartość zamówienia zostanie określona po zawarciu umowy z wykonawcą, zgodnie z wybraną ofertą. Każda ze Stron umowy zobowiązuje się do sfinansowania 50% wartości zamówienia. Ostateczny termin wykonania umowy ustalony został na 30 listopada 2009 r.
Wartość opracowania oszacowana została na 4 mln złotych i sfinansowana zostanie w równych częściach po 2 mln złotych przez każdą ze stron. Potrzeby w zakresie rozwoju i modernizacji dróg skłaniają samorządy do podejmowania działań na rzecz domknięcia układu drogowego po północnej stronie Krakowa. Przygotowanie pierwszych dokumentów ułatwi przyszłemu inwestorowi zebranie kompletnych dokumentów niezbędnych do budowy drogi szybkiego ruchu o długości około 12 km pomiędzy węzłami „Modlnica" i  Zesławice".    

Galeria zdjęć