Podpisana umowa dotyczy współpracy pomiędzy Województwem Małopolskim a Gminą Kraków dla opracowania koncepcji programowo-przestrzennej północnej obwodnicy Krakowa . Na mocy podpisanej w środę umowy strony przystąpią do współpracy mającej na celu przygotowanie, zlecenie, nadzór nad wykonaniem i odbiór oraz współfinansowanie zamówienia polegającego na opracowaniu koncepcji programowo-przestrzennej i kompletnych materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji ULD (ustalenie lokalizacji drogi) dla zadania pn. „Północna obwodnica Krakowa". 24 kwietnia br.
Zarząd Województwa postanowił o zawarciu umowy pomiędzy Województwem Małopolskim a Gminą Miejską Kraków, w sprawie współpracy dla opracowania koncepcji programowo-przestrzennej i kompletnych materiałów do decyzji o środowiskowych związanych z inwestycją północnej obwodnicy Krakowa. Zrealizowane w 2006 roku „Studium funkcjonalno - lokalizacyjne północnej obwodnicy Krakowa" było pierwszym krokiem do wszczęcia działań mających w perspektywie doprowadzić do rozpoczęcia budowy północnej obwodnicy Krakowa. Brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, atrakcyjność terenów dla inwestorów budownictwa mieszkaniowego powodują, że w najbliższym czasie istnieje realna groźba zabudowania, wyznaczonej w latach siedemdziesiątych, rezerwy pod planowaną inwestycję. Powszechnie znane i potwierdzone w/w Studium problemy układu drogowego po północnej stronie Krakowa polegają na braku połączenia drogowego wysokiej klasy na kierunkach wschód - zachód - północ, po północnej stronie Krakowa, braku spójności podstawowego układu drogowego Krakowa, braku wystarczającej przepustowości układu drogowego Krakowa dla istniejących i prognozowanych wielkości ruchu kołowego w relacjach międzydzielnicowych oraz pozamiejskich. Wszystko to jednoznacznie wskazuje na potrzebę realizacji tego przedsięwzięcia drogowego.
