Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Od 2015 r. koleje regionalne mają być konkurencyjne dla komunikacji drogowej

Samorząd
24 września 2013
Lepsza organizacja przewozów, zakup taboru kolejowego, współfinansowanie z MRPO remontów linii kolejowych oraz rozwój Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej - plany poprawy sytuacji kolei regionalnych przedstawił Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego wicemarszałek Roman Ciepiela.

Plany województwa małopolskiego są odpowiedzią na trudną sytuację kolei regionalnych nie tylko w Małopolsce. Potrzebne są przemyślane działania - Województwa nie stać na wożenie powietrza. Przewozy muszą być bardziej rentowne - tłumaczył wicemarszałek Ciepiela. - Od 2015 r. będziemy dysponować kolejnymi sześcioma nowoczesnymi składami, część tras będzie juz zmodernizowana, a dododatkowo planujemy jeszcze zakup jeszcze 10 składów do obsługi aglomeracji krakowskiej - dodał. 

Małopolska współpracuje przy modernizacji tras z województwem śląskim i świętokrzyskim, a od lutego 2015 r. do dyspozycji pasażerów będzie w sumie 19 nowoczesnych pociągów. Na modernizację linii kolejowych Małopolska ma zabezpieczone 77 mln zł z MRPO, a remonty będą przeprowadzane na odcinkach Tarnów – Leluchów, Kraków Płaszów  – Oświęcim. Flagowym projektem jest uruchomienie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, która połączy Trzebinię z Tarnowem, Podbory Skawińskie z Sędziszowem, krakowskie Balice z Wieliczką. 

Galeria zdjęć