Plany województwa małopolskiego są odpowiedzią na trudną sytuację kolei regionalnych nie tylko w Małopolsce. Potrzebne są przemyślane działania - Województwa nie stać na wożenie powietrza. Przewozy muszą być bardziej rentowne - tłumaczył wicemarszałek Ciepiela. - Od 2015 r. będziemy dysponować kolejnymi sześcioma nowoczesnymi składami, część tras będzie juz zmodernizowana, a dododatkowo planujemy jeszcze zakup jeszcze 10 składów do obsługi aglomeracji krakowskiej - dodał.
Małopolska współpracuje przy modernizacji tras z województwem śląskim i świętokrzyskim, a od lutego 2015 r. do dyspozycji pasażerów będzie w sumie 19 nowoczesnych pociągów. Na modernizację linii kolejowych Małopolska ma zabezpieczone 77 mln zł z MRPO, a remonty będą przeprowadzane na odcinkach Tarnów – Leluchów, Kraków Płaszów – Oświęcim. Flagowym projektem jest uruchomienie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, która połączy Trzebinię z Tarnowem, Podbory Skawińskie z Sędziszowem, krakowskie Balice z Wieliczką.