Małopolski urząd marszałkowski jest organizatorem kategorii Z potrawą regionalną. Sprostanie oczekiwaniom jury okazało się jednak niezwykle trudne. Laureatem tej kategorii mogła zostać restauracja, która w swoim menu ma produkty regionalne (zarejestrowane w UE), tradycyjne (zarejestrowane w ministerstwie rolnictwa) lub serwuje dania z tych produktów. Ostatecznie nie przyznano nagrody w tej kategorii. Dyplomami zostały wyróżnione te restauracje, które swoim wystrojem, klimatem czy potrawami lokalnymi starają się promować i nawiązywać do kuchni regionalnej. Dyplomy dla ośmiu restauracji wręczył Jacek Krupa z zarządu województwa małopolskiego. Otrzymały je restauracje: Percheron, Miód Malina, Pod Aniołami, Karczma regionalna "Gościnna Chata", No 7 Restaurant, Kompania Kuflowa Pod Wawelem, Czarci Grill, Restauracja Ziemiańska.
W kategorii Dla biznesu najwyżej przez jury zostały ocenione: restauracja Trzy Rybki, restauracja Pod Baranem i Grand Hotel Restaurants&Cafe.
W kategorii Dla rodzin z dziećmi wygrały: Kompania Kuflowa Pod Wawelem, restauracja Magillo i restauracja Konfitura.
W kategorii magiczne miejsce jury doceniło restauracje: Bombonierka, Karczma regionalna Gościnna Chata, Kawiarnia Restauracja Europejska.
Swoich faworytów w każdej z kategorii wybierali też mieszkańcy Krakowa. Głosami internautów w kategorii Dla biznesu wygrał Dali Club Lunch Bar Cafe, w kategorii Dla rodzin z dziećmi - Gospoda KOKO, w kategorii Z potrawą regionalną - Restauracja Konfitura, w kategorii Magiczne Miejsce - Gruzińskie Chaczapuri, w kategorii Wyjątkowy Produkt Kulinarny - Bar Mangia.
Internauci wybrali także wyjątkowe produkty kulinarne Małopolski. Najwięcej głosów otrzymały kiełbaski z niebieskiej Nyski pod Halą Targową, na drugim miejscu znalazły się lody z ul. Starowiślnej, na trzecim - ciasto "Dzwon Zygmunta" z cukierni Starowicz.
Akcję Rekomendacji Krakowskich Restauracji organizuje Urząd Miasta Krakowa we współpracy z Krakowską Kongregacją Kupiecką, Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.
Celem akcji jest promocja krakowskich restauracji i ich oferty gastronomicznej jako wysokiej jakości produktu turystycznego, a także promowanie potraw regionalnej kuchni małopolskiej.