Zakres inwestycji był szeroki. Wymieniono tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowano trzy nowoczesne perony. Dwie 200-metrowe konstrukcje przygotowano z myślą o podróżach aglomeracyjnych. Pomiędzy nimi znalazło się miejsce na 400-metrowy peron, z którego odjeżdżać będą mogły również najdłuższe pociągi dalekobieżne.
Stacja Krzeszowice zyskuje nowy blask dzięki rządowym inwestycjom. Takich miejsc w całej Polsce jest bardzo dużo. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej
- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zmodernizowana stacja kolejowa w Krzeszowicach prezentuje się doskonale. Inwestycje w kolejową infrastrukturę mają strategiczne znaczenie. To jest niezbędna, nowoczesna baza, która będzie służyła przyjezdnym, turystom, mieszkańcom Krzeszowic i Małopolski
- powiedział wicemarszałek Łukasz Smółka.
Ministerstwo Infrastruktury informuje, że nowe perony przygotowane są do obsługi wszystkich pasażerów, również osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Platformy są wyższe, dzięki czemu podróżnym będzie łatwiej wsiąść do pociągu. Duże wiaty skuteczniej chronią przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi w trakcie oczekiwania na odjazd. Perony wyposażone są w nowe oświetlenie i nagłośnienie, a jeszcze w tym roku pojawią się na nich elektroniczne tablice z informacją dla pasażerów. Wyraźne oznaczenia i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze pozwolą bezpiecznie poruszać się po stacji osobom niedowidzącym.
Uroczyste otwarcie zmodernizowanego obiektu miało miejsce 8 lipca. Do końca wakacji po wschodniej stronie stacji zostanie też oddana do eksploatacji kładka, którą mieszkańcy będą mogli dostać się z jednej strony miasta na drugą. Konstrukcja także będzie wyposażona w windy. Od ubiegłego roku czynny jest nowy wiadukt drogowy, wybudowany w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Dzięki niemu poprawiło się bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego, a windy ułatwiają dotarcie podróżnym na stację.
Zmodernizowana stacja w Krzeszowicach to kolejny efekt przebudowy linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Prace na pozostałych odcinkach inwestycji już się kończą. Podróżni mogą już korzystać z przystanków m.in. w Rudawie Balinie i krakowskich Bronowicach. Gotowe są stacje w Zabierzowie, Jaworznie Szczakowej i krakowskich Mydlnikach. Komunikację drogową ułatwiają nowe wiadukty m.in. w Krakowie, Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” o wartości prawie 2 mld zł jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.