Rozwiń skrzydła w biznesie
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to ogólnoświatowa inicjatywa, mającą na celu promowanie wśród młodych ludzi idei „bycia przedsiębiorczym”. W tym roku młodzi małopolscy przedsiębiorcy będą mogli poszerzyć horyzonty i zdobyć wiedzę niezbędną do tego, by z sukcesem rozwijać własny biznes i to nie tylko na arenie polskiej, ale również globalnej.
Dziewiątą edycję Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Małopolsce zainauguruje Spotkanie Młodego Biznesu organizowane pod hasłem „Biznes dziś i jutro”. Wydarzenie odbędzie się 12 listopada br., w godzinach 16.00-22.00, w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
Uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się zmianom jakie zaszły w świecie biznesu, a konkretnie w prowadzeniu własnej działalności na przestrzeni ostatnich lat. Poszerzą też swoją wiedzę na temat możliwych kierunków rozwoju przedsiębiorczości. Podczas spotkań nie zabraknie rozmów z prelegentami, którzy na co dzień działają w różnych obszarach biznesu. Wiedzą popartą doświadczeniem podzielą się z uczestnikami m.in.: Jacek Walkiewicz, Aleksandra Budzyńska i Michał Maj. Dzięki temu słuchacze będą mogli poznać szerokie spektrum zagadnień związanych z tworzeniem i rozwojem własnej firmy.
Warto pamiętać, że Spotkanie Młodego Biznesu to nie tylko wystąpienia ekspertów. Dzięki tworzonej rokrocznie strefie networkingowej spotkanie daje również możliwość aktywnego udziału w dyskusji z prelegentami, partnerami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Małopolsce oraz innymi ciekawymi osobistościami.
Na co jeszcze możemy liczyć w Małopolsce?
Tak jak w latach ubiegłych do realizacji przedsięwzięcia zostały zaproszone instytucje wspierające biznes, krakowskie uczelnie, a także firmy i osoby prywatne zainteresowane promocją przedsiębiorczości.
W programie ŚTP można znaleźć szeroki wachlarz aktywności takich jak: szkolenia, seminaria, spotkania z przedsiębiorcami i aniołami biznesu, warsztaty, konkursy, konferencje, turnieje cashflow.
W ramach wydarzenia będzie można posłuchać i porozmawiać m.in. o tym jak rozpocząć przygodę z biznesem oraz jak pozyskać finansowanie na otwarcie i rozwój własnej firmy. Tematami spotkań będą również: współpraca nauki z biznesem, budowanie silnej marki osobistej, pozyskiwanie klientów, a także tworzenie niezwykle cennej sieci kontaktów.
Spotkania odbędą się między innymi na Uniwersytecie Ekonomicznym, w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie czy Uniwersytecie Pedagogicznym.
Tydzień Przedsiębiorczości w sieci
Na stronie internetowej www.tydzienprzedsiebiorczosci.malopolska.pl można znaleźć program i szczegółowe informacje o wydarzeniach, które odbędą się w Krakowie od 12 do 18 listopada br.
Dla zainteresowanych przygotowano indywidualne konsultacje, szkolenia, wykłady, warsztaty, a nawet...testy i gry.
Uwaga! Na niektóre wydarzenia wymagana jest wcześniejsza rejestracja, dlatego warto śledzić powyższą stronę internetową.
Czym jest Światowy Tydzień Przedsiębiorczości?
Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości byli: dawny premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana Carl Schramm. Pierwsza edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, która odbyła się w 2008 roku od razu stała się największą globalną kampanią promującą postawy przedsiębiorcze wśród młodych ludzi. Polska od samego początku uczestniczyła w tejże inicjatywie.
Koordynacji wydarzenia w Polsce podjęła się Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Województwo Małopolskie już po raz dziewiąty jest oficjalnym partnerem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, organizując wydarzenie na poziomie regionu.
Miliony młodych ludzi na całym świecie
W inicjatywy organizowane w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości włączają się miliony młodych ludzi, tworząc w ten sposób wielki ruch społeczny, będący źródłem nowych idei i motorem zmian na lepsze. Wydarzenie jest okazją do podkreślenia roli innowatorów i pracodawców, którzy tworząc firmy przyczyniają się do wzrostu gospodarczego i poprawy jakości życia mieszkańców. Imprezy organizowane w listopadzie są szansą na wymianę doświadczeń, a także na rozbudzanie potencjału tkwiącego w kolejnych pokoleniach przedsiębiorców.
Z roku na rok coraz więcej
Warto wspomnieć, że w pierwszej edycji przedsięwzięcia wzięło udział 2600 uczestników, a w zeszłym roku już 10 300! Jak pokazują liczby zainteresowanie z roku na rok jest coraz większe.
Wynika to z faktu, że wydarzeń jest nie tylko więcej, ale przede wszystkim są coraz bardziej interesujące. Dla przykładu – w 2013 roku odbyło się w Małopolsce ponad 200 warsztatów, szkoleń, spotkań i wykładów, natomiast w 2017 roku ponad 300.