„Krzyż pod jabłonią” to introspekcyjna podróż, w której to co enigmatyczne i ulotne opiera się na głębokim poczuciu szacunku do historii, miejsca i ludzi, którzy zamieszkiwali obszar tak zwanej Łemkowszczyzny.
Dwadzieścia czarno-białych odbitek, wykonanych w technice olejnej oraz gumie chromianowej, stanowi osobistą ilustrację panującej w tej przestrzeni atmosfery – wyciszającej hałas i rzucającej kontury przeszłości w fotograficzno-malarską relację wolną od zewnętrznych informacji. Techniki szlachetne, będąc niwelatorem mechanicznej rejestracji obrazu, oddają większość kreatywnej kontroli w ręce fotografa zmuszając do podejmowania niezależnych i intuicyjnych decyzji. To właśnie ten element niepewności, kapryśność i nieprzewidywalność procesu stanowi główny atut dzięki któremu ekspresja ręcznie wykonanej odbitki pozwala wyrazić artystyczną intencję i sugestywnie wzmocnić wizualną narrację.
„Krzyż pod jabłonią” to historia opuszczonych wsi, nagrobnych krzyży, cerkwi i zdziczałych sadów otoczona warunkami konkretnego splotu wydarzeń, trwale rozpięta w czasie.