Wicemarszałek Małopolski Tomasz Urynowicz podkreślił wagę tego typu wydarzeń, dedykowanych dla młodego biznesu oraz dla osób, które mają pomysł i inicjatywę. Podkreślił również jak ważne jest korzystanie z doświadczeń innych przedsiębiorców.
Dzisiaj podyskutujemy o globalnych wyzwaniach małopolskiej gospodarki, zmierzymy małopolskie pomysły z realiami światowego biznesu. A pomogą nam w tym eksperci i praktycy. Ci, którzy tworzyli firmę od podstaw i ci, którzy przeżyli niejedno poważne biznesowe wyzwanie
– mówił wicemarszałek województwa małopolskiego Tomasz Urynowicz.
Jak zdobywać zagraniczne rynki
Wszyscy prelegenci reprezentowali firmy, przedsięwzięcia, które po zaistnieniu na krajowym rynku poszerzyły grupę odbiorców o tysiące i miliony osób z całego świata. Dzięki relacji dowiedzieliśmy się, jak tego dokonali, na co zwracali uwagę przy rozpoczynaniu ekspansji poza Polską, co zdecydowało o osiągnięciu sukcesu.
Ze studiem w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie połączyli się zdalnie Igor Klaja, prezes OTCF (właściciel marek 4F i Outhorn) oraz Michał Pękała, VP Growth Doc Planner i jeden z co-founderów ZnanyLekarz.pl. Potem przyszedł czas na wizyty w studiu. Przed publicznością zaprezentowali się Edyta Kocyk, CEO, SiDLY oraz Michał Gwiazdowski, general manager w Brainly. Rozmowy z prelegentami prowadził Maciej Kautz.
Już wkrótce zapis całego wydarzenia będzie dostępny w mediach społecznościowych Województwa Małopolskiego, tj. na profilu facebookowym Innowacyjna Małopolska oraz kanale YouTube Małopolska Przedsiębiorczość. Spotkanie było organizowane w ramach projektu „Startupowa Małopolska – wsparcie przedsiębiorczości w regionie”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.