Dyrektor Departamentu: Dawid Gleń
Zastępca Dyrektora Departamentu: Paulina Surman
Sekretariat Departamentu Marketingu i Promocji:
ul. Basztowa 22
31-156 Kraków
I piętro, pokój 134
tel.: 12 61 60 994
Adres do korespondencji:
Urząd Marszałkowski
Województwa Małopolskiego
ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Departament Marketingu i Promocji
- opracowuje i wdraża strategię promocyjną regionu.
- koordynuje, doradza i konsultuje działalność departamentów Urzędu, wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz podmiotów zewnętrznych w zakresie działań marketingowych.
- tworzy, rozwija i wdraża System Koordynacji Marki Małopolska (zwanego dalej: SKMM) przeznaczony dla departamentów Urzędu, wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz podmiotów zewnętrznych, w tym określa zasady planowania i prowadzenia działań marketingowych.
- zarządza „Systemem Identyfikacji Wizualnej Województwa Małopolskiego” (zwanego dalej: SIW) oraz współpracuje przy wdrażaniu oraz upowszechnianiu SIW przez Urząd, wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne i podmioty zewnętrzne.
- zarządza i prowadzi Elektroniczną Platformę Komunikacji Marki Małopolska.
- prowadzi szkolenia pracowników Urzędu, wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych oraz podmiotów zewnętrznych dotyczące SKMM, SIW, tożsamości marki regionu, podejmowanych kampanii promocyjnych i wizerunkowych.
- akceptuje wszelkie projekty graficzne materiałów promocyjnych, informacyjnych oraz identyfikacyjnych tworzonych przez departamenty Urzędu, wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne oraz podmioty zewnętrzne pod kątem zgodności z SIW.
- nadzoruje tworzenie nowych identyfikacji wizualnych, projektów czy materiałów promocyjnych przez departamenty Urzędu, wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne i podmioty zewnętrzne.
- opracowuje materiały promocyjne Województwa Małopolskiego – koncepcja, współpraca z grafikiem, nadzór nad realizacją.
- przeprowadza badania marketingowe i ewaluacyjne kampanii promocyjnych oraz dotyczących wizerunku regionu.
- zarządza systemem wystawienniczym województwa w tym m.in. zamawianiem i ewidencją, udostępnianiem oraz serwisowaniem elementów systemu wystawienniczego Województwa Małopolskiego.
- zarządza materiałami wydawniczymi i promocyjnymi Województwa Małopolskiego w tym m.in. przygotowaniem, zamawianiem i ewidencją oraz dystrybucją materiałów w celu promocji Województwa Małopolskiego.
- zarządza i prowadzi serwis www.malopolska.pl oraz profile Województwa Małopolskiego w mediach społecznościowych.
- zarządza Fotoportalem – bazą multimediów będących w posiadaniu Województwa Małopolskiego.
- tworzy projekty graficzne promujące Województwo Małopolskie w oparciu o założenia SIW, w tym współpracuje i nadzoruje realizatorów kreacji artystycznych najważniejszych projektów promocyjnych regionu.
- koordynuje zgłoszenia projektów realizowanych przez poszczególne departamenty w różnego rodzaju konkursach z zakresu marketingu, promocji, PR.
- buduje wizerunek Województwa Małopolskiego zgodnie z przyjętymi uchwałami Sejmiku Województwa oraz uchwałami Zarządu Województwa.
- realizuje kampanie promocyjne i wizerunkowe promujące region.
- zajmuje się planowaniem, tworzeniem, realizowaniem i koordynowaniem działań promocyjnych i wydarzeń w formie eventów (w tym kampanii promocyjnych) promujących region o zasięgu regionalnym, ponadregionalnym oraz międzynarodowym.
- współpracuje z instytucjami i podmiotami, które mogą przyczynić się do promowania pozytywnego wizerunku regionu, w tym współorganizacja i współfinansowanie przedsięwzięć i projektów istotnych w kreowaniu wizerunku Województwa.
- inicjuje, planuje i współpracuje przy realizacji działań promocyjnych z jednostkami samorządu terytorialnego oraz podmiotami prywatnymi i społecznymi.
22. upowszechnia wiedzę na temat Województwa Małopolskiego. - wzmacnia tożsamości regionalną i narodową mieszkańców Małopolski oraz podejmuje działania zwiększających dumę i przywiązanie mieszkańców do regionu.
- realizuje działania mających na celu integrację wewnętrzną mieszkańców Województwa.