Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Ambasador Kampanii - Monika Meleń

Monika Meleń - reżyserka, scenarzystka, redaktorka, która porusza w swoich filmach i reportażach tematykę społeczną. W dorobku ma ponad 500 reportaży i felietonów o tematyce społecznej, ponad 50 programów cyklicznych realizowanych w kanałach TVP i ponad 1000 tekstów dziennikarskich.

Monika Mieleń

Absolwentka filmoznawstwa na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swym kunsztem autorskim w szczególności obdarza osoby z niepełnosprawnością. Dbając o dobre relacje z bohaterami, pokazuje ich autentyczne życie i prawdziwe emocje. Jej filmy podobają się zarówno krytykom, jak i widzom. Nagradzana po wielokroć! Jest „Dziennikarzem bez Barier” w małopolskiej edycji Konkursu „Lodołamacze” i twórczynią najlepszego filmu krótkometrażowego Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Filmowej „Prowincjonalia”. Otrzymała „Złotą Rybę” podczas 20. edycji Festiwalu Filmów Optymistycznych Happy End w Rzeszowie.

Monika Meleń obrazem i słowem przybliża widzom świat osób z niepełnosprawnością, z dumą i entuzjazmem wnosząc „Więcej Dobra” w naszą codzienność.

Małopolska Ekonomia Społeczna: Małopolska zainaugurowała kampanię Małopolska Ekonomia Społeczna – Więcej Dobra! w 2023 roku projektem filmowym. Czy jako reporter, autor reportaży „wrażliwych społecznie” uważa Pani to za dobry pomysł?

Monika Meleń: To doskonały pomysł. Przez 20 lat mojej pracy zrobiłam kilkadziesiąt reportaży o osobach z niepełnosprawnością, część z nich miała to ogromne szczęście pracować lub zajmować się profesjonalną działalnością artystyczną. Dlatego wiem, jak taka aktywność jest ważna w ich życiu. Daje poczucie sensu, pozwala odnieść sukces, ale co najważniejsze sprawia, iż stają się niezależni finansowo. To także wyrównuje ich szanse społeczne, stają się osobami, które mogą dać coś od siebie, a nie tylko brać. Wielokrotnie okazuje się, iż są naprawdę znakomitymi pracownikami, mają więcej zapału, energii i radości życia. Braki nadrabiają bardzo szybko. Są otwarci na świat i nowe wyzwania. Ważne jest także to, iż dzięki kampanii społecznej Małopolska Ekonomia Społeczna - Więcej dobra!, której mam przyjemność być ambasadorką, cała Polska usłyszy o firmach z Małopolski, które zatrudniają osoby z niepełnosprawnością i być może… ta fala dobra rozleje się dalej, na inne firmy. To byłby największy sukces tej kampanii. Wierzę, że tak będzie.

MES: W naszej kampanii na pierwszym planie stawiamy Bohaterów – pracowników firm społecznych, którzy na co dzień dostarczają produktów, wypełniają swoje obowiązki spełniając się zawodowo. Widziała ich Pani przy pracy. Czym ona dla nich jest? Jaka jest jej rola, wartość w ich życiu?

MM: Tak, wielokrotnie. Widziałam uśmiechy, radość w oczach. Na przykład w firmie Sanel, która zatrudnia kilkadziesiąt osób z niepełnosprawnością poznałam wspaniałe niesłyszące kobiety, które w języku migowym opowiedziały mi, jak olbrzymią radość daje im możliwość wyjścia z domu, spotkania koleżanek, a w końcu przepracowania w dobrej atmosferze tych kilku godzin. Pieniądze, które zarobią dają im niezależność finansową i pozwalają spełniać marzenia. Z kolei jeden z niewidzących panów, pan Janusz opowiadał, iż ma przyjemność pracować przy maszynie stworzonej specjalnie dla niego, którą może obsługiwać dotykowo. To bardzo ważne, iż firmy inwestują także w specjalny sprzęt ułatwiający takim osobom pracę.

Jedną z najbardziej wdzięcznych i radosnych grup osób z niepełnosprawnością, jaką spotkałam na mojej zawodowej drodze są osoby z zespołem downa. W Krakowie mają szansę pracować w kilku miejscach, w kawiarni i foodtrack-u. Znam ich wielu, spora grupa pracuje. Agnieszka, Karolina, Natalka, Bartosz czy Janek. Praca sprawia im ogromna frajdę i są w niej świetni, oczywiście mają asystenta, bo nie do końca radzą sobie ze sprawami finansowymi, ale w działaniu odnajdują się znakomicie. Zrobiłam zresztą w tym temacie kilka reportaży.

Niedawno poznałam też świetną dziewczynę, która od lat porusza się na wózku. Agnieszka prowadzi firmę turystyczną i organizuje wycieczki dla osób ze specjalnymi potrzebami. Zatrudnia także inne osoby z niepełnoprawnością. Jest szczęśliwa i spełniona w tym, co robi. Był czas, iż po zachorowaniu nie marzyła nawet o powrocie do normalnego życia, czyli do pracy, bo to dla wielu osób z niepełnosprawnością oznacza praca… właśnie normalność. 

MES: Czy dobro widać w naszych czasach? Co możemy zrobić by je było widać? I wreszcie… czy media, szklany ekran chętnie użycza miejsca sprawom społecznym?

MM: Nie jest to wszystko takie proste. Dobro jest, ale ono nie jest nachalne, nie krzyczy, jak zło. Jest delikatne i często przykryte, dobro trzeba odnaleźć i pokazać. I tu widzę moja rolę, dziennikarki, reportażystki. Stąd od 20 lat tworzę programy, reportaże i filmu głównie o tematyce społecznej. Często odkrywam bohaterów, pokazuje światu ich piękne działania, ich dobro. Być może inspiruje, na pewno staram się pokazać, że to dobro istnieje, że w życiu, pomimo wielu przeciwności losu, można być szczęśliwym i spełnionym. Udowadniają to moi bohaterowie, często ludzie z dużą niepełnosprawnością, którzy pomimo tego tworzą, pracują, są w szczęśliwych związkach, maja plany i marzenia. Dobro trzeba po prostu dostrzegać.

A co my wszyscy możemy zrobić, by dobro wylało się na świat? Otworzyć się na innych, być bardziej empatycznymi i uważnymi. Media niezbyt chętnie pokazują dobre, pozytywne rzeczy, zło łatwiej się „sprzedaje”. Tego nie da się łatwo zmienić, ale oczywiście należy próbować i ja konsekwentnie od lat to czynię. Myślę, że w powodzeniem, lista moich pozytywnych reportaży społecznych jest bardzo długa.

Powoli zmienia się za to spojrzenie na świat osób z niepełnosprawnością, zaczynamy dostrzegać to, co dla mnie od zawsze było oczywiste, że ci ludzie mają te same potrzeby i marzenia co my. Czasem jest im trudniej, ale to tylko tyle, ich ograniczenia ich nie definiują, czynią tylko wyjątkowymi. I tak powinniśmy na to patrzeć. 

MES: Czy obserwuje Pani w swoim otoczeniu, że przybywa tych, którzy zwracają uwagę na to od kogo i co kupują, dla których ważna jest społeczna wartość produktu?

MM: Oczywiście! Widzę to po moich znajomych. Wartość przedmiotu wzrasta, jeśli wiemy w jaki sposób powstał, w jakiej firmie, kto to wyprodukował, zrobił. To jest istotne, zwłaszcza jeśli kupujemy komuś prezent. Dobrze jest wiedzieć, iż przedmiot powstał w filmie która zatrudnia osoby z niepełnosprawnością, wtedy cieszy podwójnie.  

MES: Proszę dokończyć zdanie. Rola Ambasadora Kampanii Małopolska Ekonomia Społeczna – Więcej Dobra! jest dla mnie…

MM: wielkim zaszczytem i radością, a jednocześnie motywacją do dalszych społecznych działań!

Wywiad z Moniką Meleń – o rozwoju, szukaniu i odnajdywaniu inspiracji, szacunku, radości życia oraz ogromnym znaczeniu kampanii Małopolska Ekonomia Społeczna.

Małopolska Ekonomia Społeczna: Moniko, jak oceniasz kampanię Małopolska Ekonomia Społeczna, której od roku jesteś Ambasadorką?
Monika Meleń: To fantastyczna kampania, bardzo potrzebna w dzisiejszych czasach. Uświadamia nam jedną ważną rzecz: osoby z niepełnosprawnością chcą być potrzebne! Nie chcą tylko brać renty czy innej formy pomocy finansowej, ale chcą być aktywne w społeczeństwie. To niesamowite, jak bardzo świat się zmienia na naszych oczach. Kampania Małopolska Ekonomia Społeczna jest częścią tej zmiany, pokazuje nam konkretne przykłady firm zatrudniających osoby z niepełnosprawnością, przybliża sylwetki osób tam pracujących, oswaja z tematem pracy osób wyjątkowych. Dlatego jestem dumna, że jestem ambasadorką tej pięknej kampanii.

MES: Jesteś jurorką festiwali filmowych, wielokrotną laureatką głównych nagród filmowych. Czy widzisz zmianę postrzegania przez filmowców osób z niepełnosprawnością? Czy w filmach pojawia się wątek pracy, samodzielności tych osób?
MM: Sama tę zmianę inauguruję. W moich filmach czy reportażach osoby z niepełnosprawnością są pokazane w konkretnych rolach społecznych i to jest najważniejsze. Znacznie bardziej istotne niż poruszanie się na wózku jest to, jakie ta osoba ma mocne strony i talenty. Ten trend na szczęście powoli pojawia się też w innych filmach, filmowcy dojrzewają do innego spojrzenia na te osoby. Nie ukrywam, iż jestem czasem inspiracją dla innych. Powołują się na moje filmy, które często sprawiają, że ludzie inaczej spoglądają na pracę osób z niepełnosprawnością.

MES: Zainteresowałaś filmem kilku swoich bohaterów z Małopolski. Masz też licznych naśladowców. Czy film może być formą terapii?
MM: Mam cudownych uczniów, którzy gdzieś odnaleźli moje reportaże czy filmy i inspirują się moim sposobem patrzenia na świat. Trzy osoby, o których wiem, napisały już prace magisterskie czy licencjackie inspirowane moją twórczością.
Ale cudowne jest też to, że kinem udało mi się zainteresować także bohaterów jednego z moich reportaży, którzy tworzenie filmów amatorskich wykorzystują jako piękną terapię.

MES: Bohaterowie Twoich reportaży często stają się popularni, a także czują się popularni… Można powiedzieć, że dzięki Twoim reportażom poznaje ich coraz więcej osób. Czy dzięki temu czują się spełnieni?
MM: Są takie piękne historie, jak ta Natalii Opoki, która dzięki reportażom zyskała dużą popularność. Pracuje, sprzedając frytki belgijskie, gra w teatrze, a ostatnio od kilu miesięcy dziennikarsko współprowadzi moje autorskie spotkania motywacyjne z cyklu „Życie jest piękne” w Nowohuckim Centrum Kultury. Myślę, że czuje się spełniona, ta działalność daje jej dużo radości. Kolejną taką bohaterką jest Gabrysia. To cudowna i pełna radości dziewczyna, marzy o podróżowaniu, prowadzi dziennik swoich małych wypraw i jest  laureatką konkursu Pefron. Po pojawieniu się w reportażu nabrała jeszcze więcej pewności siebie, stała się bardziej otwarta i gotowa na kolejne wyzwania.

MES: Zapytam o rodziny bohaterów. Jakie znaczenie dla nich ma sława, popularność ich dzieci? Czy czują, że wykonują ważną pracę?
MM: Dobrzy, mądrzy rodzice są na wagę złota. To przecież od nich zależy czy dziecko stanie się samodzielne, niezależnie od tego czy ma niepełnosprawność, czy nie. Chodzi o niepodcinanie skrzydeł i wiarę w swoje dziecko. Faktem jest, że to, że dziecko jest bohaterem reportażu czy filmu jest dla rodziców bardzo ważne. Wiedzą, że jest dostrzegane, że pokazane są jego mocne strony. To dla rodziców wielkie szczęście. Ale jest też inny ważny aspekt tej sprawy – inni rodzice mogą łatwiej oswoić temat niepełnosprawności swoich dzieci. Dzięki przykładom filmowym wierzą, że ich dziecko też dostanie swoją szansę, znajdzie swoją pracę.

MES: Małopolska Ekonomia Społeczna zaistniała mocno w tym roku w TVP Kraków za sprawą Twoich reportaży. Poznałaś bliżej zespoły firm społecznych – bohaterów naszej kampanii. Uchyl rąbka tajemnicy, jacy są na co dzień, co ich cieszy, a co martwi? Dużo pracują?
MM: To był bardzo dobry czas. Powstało 5 reportaży z pięknymi historiami osób pracujących w firmach społecznych. Nigdy wcześniej nie doświadczyłam takiej radości z pracy, takiej dobrej energii i poczucia misji, jak wtedy. Poznałam ludzi, dla których praca jest rzeczą najistotniejszą w życiu i wykonują ją z niezwykłym zaangażowaniem. Nigdy nie zapomnę dziewczyny – Agnieszki Kociołek z Tęczy, pracującej przy frytkach belgijskich, która nie chciała wyjść z food trucka, zanim nie skończy swojej zmiany, choć dla potrzeb filmu miała ją zastąpić inna koleżanka. Te osoby traktują pracę bardzo serio, mają do niej wyjątkowy szacunek.

MES: Niejednokrotnie umniejsza się wartość pracy osób niepełnosprawnych, narzeka się na koszty utrzymania ich miejsc pracy. Jak Ty oceniasz wartość ich pracy?
MM: Jest nieoceniona. To są ludzie pełni energii, pomysłów i radości. Nie widać w nich znużenia, kalkulacji finansowej, tylko wdzięczność. Jest też druga strona tej sytuacji – rodzice czy opiekunowie tych osób mogą mieć w końcu czas dla siebie, na swoją aktywność zawodową. A to niezwykle ważne, ponieważ często są z tymi osobami 24 godziny na dobę. Każdy potrzebuje oddechu czy chwili dla siebie. Mają też poczucie, że ich dziecko spełnia swoje marzenia, jest pożyteczne, może zarobić własne pieniądze.
Praca osób z niepełnosprawnością jest też dostosowana do ich możliwości, więc jest dla nich całkowicie bezpieczna. Mają trenerów pracy czy osoby nadzorujące to, co robią, także pod względem psychologicznym.

MES: A czy masz poczucie, że oferty firm społecznych szczególnie się wyróżniają? Czy jest coś, co stanowi ich rynkowa przewagę?
MM: Radość i miłość do pracy – to na pierwszy rzut oka, ale oczywiście są też profesjonalne atuty. Jedna z firm społecznych, czyli biuro podróży Wakacje, powstała w dobrym tempie dzięki osobom z niepełnosprawnością, które mają ogromną przewagę w stosunku do osób zdrowych – one wiedzą więcej o swoich potrzebach i tym samym o potrzebach swoich klientów. Dlatego to biuro jest tak doskonałe. Zatrudniają kilkanaście osób z niepełnosprawnością, które organizują podróże dla osób takich, jak one. Inny przykład – w food tracku Frytki Belgijskie frytki z batatów smażone są na oleju, ponieważ było zagrożenie dla pracowników – smalec jest za gorący. Dzięki temu powstał produkt wyjątkowy. Jest to jedyne miejsce w Krakowie, gdzie wegetarianie moją zjeść frytki belgijskie z batatów.

MES: Moniko, opanowałaś świat osób z niepełnosprawnościami, kochają Cię, świetnie się rozumiecie. Tak to wygląda z zewnątrz. Jak to zrobiłaś? Znasz ich język?
MM: Ich język jest bardzo prosty – to język miłości. Ja go opanowałam! Lubię się też przytulać, a to – szczególnie dla osób z zespołem Downa – jest bardzo istotne. Ale też oczywiście podchodzę do każdego z dużą ciekawością i szacunkiem, wierzę, że każdy z nas jest ważny, wyjątkowy. A wracając do języków – migowego jeszcze nie znam, aczkolwiek moim marzeniem jest się go nauczyć. Poznałam za to „język tabletów”, tak porozumiewam się z kilkoma moimi bohaterami, jak na przykład z Gabrysią. Ona, mówiąc, naciska odpowiednie ikonki na swoim komputerku.

MES: Co Ci daje praca z OzN? Jakie masz marzenia dotyczące kampanii Małopolska Ekonomia Społeczna?
MM: Praca z osobami wyjątkowymi, bo tak lubię o nich mówić, daje mi dużo radości i energii… dodaje mi skrzydeł! Ale też uświadamia, co w życiu jest najważniejsze. Uczy cieszyć się z małych rzeczy i nie traktować wszystkiego zbyt serio. A kampania? Jest genialna i marzyłabym, aby trwała jak najdłużej i zmieniała świat na lepsze.

Spotkania „Życie jest piękne”

„Życie jest piękne!” to cykl spotkań o tematyce ekonomii społecznej. Skupia się on na pasjach, talentach i sukcesach osób z niepełnosprawnością. Pomysłodawczynią przedsięwzięcia jest reżyserka Monika Meleń – Ambasadorka Kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”.

Spotkania organizowane w ramach inicjatywy „Życie jest piękne” mają charakter integracyjny.

– Wychodzę z założenia, że nie ma dwóch różnych światów, tylko jeden wspólny, w którym obok siebie żyją osoby z niepełnosprawnościami i pełnosprawne. Pokazuję, że fajne życie mają nie tylko ludzie zdrowi. Z różnymi dysfunkcjami można spełniać marzenia, realizować się w pracy czy znaleźć miłość swojego życia – mówi Monika Meleń, pomysłodawczyni cyklu.

grafika akcji

Dla niej jest to kolejne przedsięwzięcie związane z tematyką społeczną, podejmowane w ramach kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna – więcej dobra!”.

Inauguracja cyklu odbyła się 20 marca 2024 roku w przededniu Światowego Dnia Zespołu Downa. Pierwszymi gośćmi cyklu w Nowohuckim Centrum Kultury (NCK) byli Maria Kalisz i Jerzy Godawski, czyli mistrzowie Polski w paratańcu sportowym. Obydwoje mają zespół Downa, co nie przeszkodziło im w realizacji tanecznych marzeń. Program wydarzenia objął m.in. pokaz tańca, wystawę oraz prezentację fragmentów reportażu o tancerzach przygotowanego przez Monikę Meleń „Zakochani… w tańcu”.

Oprócz tego, że Maria i Jerzy razem występują na parkiecie i są mistrzami Polski w paratańcu sportowym w kategorii osób z niepełnosprawnością intelektualną, spełniają się również w pracy zawodowej, co wpisuje się w ideę kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”.

W kwietniu gościem spotkania „Życie jest piękne” był Wiktor Okrój, który urodził się z dziecięcym porażeniem mózgowym. Wiktor jest autorem piosenek, a w 2021 r. wydał swoją debiutancką płytę „To po prostu mój świat”. Na swoim koncie ma również tomiki poezji. O jego talentach opowiada m.in. reportaż  „Cześć, jestem Wiktor”, który został zaprezentowany podczas spotkania w NCK. Ogromną atrakcją spotkania okazał się był koncert utworów Wiktora, wyśpiewany przez Roberta Kasprzyckiego.

Monika Meleń na Festiwalu FilmON

Festiwal FilmON to ogólnopolski festiwal filmów krótkometrażowych przeznaczony dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Główną ideą festiwalu jest zachęcenie osób z niepełnosprawnościami do wyrażania emocji za pomocą filmu, a ich opiekunów do wykorzystywania tej dziedziny w terapii. Festiwal to też okazja do spotkań i prezentacji filmów przed szerszą publicznością. Pozwala to ich twórcom zaistnieć w nowej przestrzeni kultury masowej, podnosi świadomość społeczeństwa na temat osób z niepełnosprawnością intelektualną, przyczyniając się do przełamywania barier.

relacja z festiwalu FilmON

Na tegorocznym  festiwalu, 24 czerwca 2024 roku, nie zabrakło akcentu nawiązującego do małopolskiej ekonomii społecznej. Jednym z jurorów, oceniających zgłoszone do 8. Edycji Festiwalu FilmON produkcje, była Monika Meleń – Ambasadorka Kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”.

Obok małopolskiej ambasadorki w jury zasiadali także:

  • Katarzyna Figura,
  • Karolina Nowacka,
  • Grzegorz Zariczny,
  • Mateusz Mirocha.

festiwal FilmOn - uczestnicy

Małopolski Lider Ekonomii Społecznej 2024

Znamy już laureatów XIV edycji Konkursu Małopolski Lider Ekonomii Społecznej.  26 listopada w Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie odbyła się Gala Małopolski Lider Ekonomii Społecznej 2024, organizowana przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie.
Monika Meleń, prowadząc tegoroczną Galę, przedstawiła zebranym ideę kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!” oraz swoją rolę jako ambasadorki.
Wyróżniono podmioty ekonomii społecznej w następujących kategoriach:

  • Lider Ekonomii Społecznej,
  • Samorząd przyjazny ekonomii społecznej,
  • Biznes przyjazny ekonomii społecznej,
  • Podmiot Reintegracyjny Roku,
  • Nagroda publiczności.

Słowa szczególnego uznania dla Laureatów i całego środowiska małopolskiej ekonomii społecznej skierował Pan Łukasz Smółka – Marszałek Województwa Małopolskiego, podkreślając, że „Sektor ekonomii społecznej odgrywa bardzo ważną rolę w działaniu na rzecz małopolskich społeczności lokalnych w zakresie świadczenia potrzebnych usług społecznych i tworzenia stabilnych miejsc pracy”.
Zapraszamy do obejrzenia relacji z wydarzenia w Telewizji Małopolska:

INfestiwal pod hasłem „3 dekady do dostępności”

W 2024 roku Małopolski Oddział PFRON świętuje swoje 30-lecie, stąd hasło trzeciej edycji INfestiwalu: „3 dekady do dostępności”. Ambasadorka kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!” opowiadała podczas INfestiwau ideę małopolskich działań, uczestnicząc w panelu dotyczącym aktywności sportowej, kulturalnej i zawodowej osób z niepełnosprawnością. Podczas wydarzenia były pokazywane także fragmenty reportaży Moniki Meleń – „Martin i jego blondyneczki", „Społeczna Kaffka”:

„PNS Kawiarnia Społeczna Pan Cogito”:

oraz „Teatr mój widzę”:

Prezentacjom reportaży towarzyszyła im opowieść o istocie kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”.

Chłonąć Życie na Festiwalu Nurt

Uczestnicy festiwalu

Ambasadorka kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”  została nominowana do udziału w Festiwalu Form Dokumentalnych Nurt w Kielcach z filmem „Chłonąć życie”.

Film opowiada o niewidomym chłopaku – Pawle Królu, doskonale radzącym sobie w życiu, także na rynku pracy. Była to więc okazja do kolejnej promocji kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”.

„Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!” na Europejskim Festiwalu Filmowym „Art. Without Limit” w Kosowie

Film Moniki Meleń „Ania z Piekielnika” zdobył główną nagrodę Festiwalu „Art. Without Limit” w Kosowie!

statuetka

Ambasadorka „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!” wzięła udział w panelu dotyczącym siły przebicia i działalności kobiet z niepełnosprawnością. Była to doskonała okazja, by porozmawiać o sytuacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, ich pracy i aktywności. Kilka wypowiedzi ambasador dotyczyło kampanii Małopolska Ekonomia Społeczna „Więcej dobra”.

– Jestem zaszczycona nominacją w konkursie Grand Press. Znalazłam się w znakomitym gronie dziennikarzy podejmujących ważne tematy społeczne i polityczne. „Ania z Piekielnika” jest opowieścią o tym, jak ważna w życiu jest umiejętność doceniania tego, co się ma i radzenia sobie z przeciwnościami losu. Ania to silna kobieta o pięknym sercu. Bardzo się cieszę, że jury tego prestiżowego konkursu doceniło właśnie te wartości – mówi Monika Meleń, autorka, ambasadorka, dziennikarka TVP.

Gala Grand Press należała do ambasadorki Kampanii – Moniki Meleń!

Monika Meleń - Ambasadorka kampanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!” jako jedyny dziennikarz z Telewizji Polskiej nominowana do prestiżowej nagrody Grand Press za film Ania z Piekielnika! Podczas licznych wywiadów udzielanych przed galą miała okazję opowiedzieć o kampanii i jej  znaczeniu. W trakcie prezentacji na Gali Grand Press została przedstawiona jako jej ambasadorka.

Nominowana Monika Meleń

Motywacja z cyklu „Życie jest piękne”

Monika Meleń darzy nas motywacyjnymi spotkaniami z cyklu Życie jest piękne!  Wrześniowe spotkanie zatytułowane było „Po prostu przyjaźń”, październikowe było poświęcone problemom kobiecości w chorobach onkologicznych. Z kolei bohaterami listopadowego spotkania była para niewidomych muzyków.  Podczas każdego z tych spotkań ambasadorka podkreśla opowiadała o kompanii „Małopolska Ekonomia Społeczna - więcej dobra!”. Ponadto na listopadowym spotkaniu byli też obecni pracownicy kawiarenki społecznej Zakręcony Pan Cogito, którzy są po kryzysach psychicznych, tak więc temat pracy, aktywności zawodowej bardzo mocno wybrzmiał i słodko smakował. Zakręcony Pan Cogito to kawiarnia działająca na co dzień w pałacu Krzysztofory przy Rynku Głównym 35, prowadzona przez Stowarzyszenie Rodzin Zdrowie Psychicznie.

plakat wydarzenia