"Małopolski Festiwal Innowacji" - to jednotygodniowe wydarzenie, które pozwala Małopolanom poznawać innowacje, know-how, nowe technologie i wynalazki. Wydarzenie łączy interesariuszy budujących system innowacji w regionie, czyli biznes, naukę, administrację w promocji innowacyjności, przedsiębiorczości, transferu wiedzy i roli współpracy dla gospodarczego sukcesu. Małopolski Festiwal Innowacji pozwala zbudować szerokie porozumienie, którego efektem jest oferta wydarzeń kierowana do przedsiębiorców z sektora MŚP, a także pracowników naukowych, studentów i wszystkich zainteresowanych tematyką.
W 2018 roku odbyła się ósma edycja Małopolskiego Festiwalu Innowacji.
W 2018 roku kampania składała się z trzech etapów:
- I etap - kampania promocyjna Małopolskiego Festiwalu Innowacji, od 23 kwietnia do 26 maja 2017 r.
- I etap - działania informacyjne związane z małopolskimi inteligentnymi specjalizacjami, od 1 czerwca do 30 czerwca 2017 r.
- III etap - opracowanie spotu promocyjnego dot. gospodarczych walorów województwa małopolskiego.
Cele kampanii:
- zbudowanie i ugruntowanie wizerunku Małopolski jako regionu innowacyjnego, przedsiębiorczego, wspierającego nowe technologie, znającego swoje mocne strony (7 małopolskich inteligentnych specjalizacji) (I etap);
- pokazanie Małopolski jako atrakcyjnego miejsca pracy z nowoczesną infrastrukturą badawczo-rozwojową, kreatywnymi ludźmi, przyjaznego dla mieszkańców, posiadającego niepowtarzalną atmosferą i możliwości w zakresie instytucjonalnego i finansowego wsparcia biznesu (I etap);
- zbudowanie (i ugruntowanie) marki Małopolskiego Festiwalu Innowacji jako elementu upowszechniania wiedzy o małopolskich inteligentnych specjalizacjach w świadomości małopolskich małych i średnich przedsiębiorców oraz pozostałych grup docelowych (I etap);
- dotarcie do małopolskich przedsiębiorców z informacją o istnieniu małopolskich inteligentnych specjalizacji, o wpisywaniu się w nie ze swoją działalnością oraz korzyściach z tego płynących (II etap).
Grupa docelowa:
- główna grupa docelowa: mikro-, mali i średni przedsiębiorcy (w tym startupy) – głównie firmy produkcyjne, badawczo-rozwojowe, usługowe związane z wysokimi technologiami; działania nie powinny koncentrować się na działalności gospodarczej takiej jak: usługi fryzjerskie, gastronomiczne, naprawcze i awaryjne, krawieckie, ubezpieczeniowe i finansowe, prawnicze i notarialne, lekarskie i dentystyczne, transportowe i przewóz osób, budowlane, handel, itp.;
- poboczne grupy docelowe: osoby zamierzające założyć firmę, instytucje naukowe (JBR, uczelnie) i ich pracownicy, instytucje otoczenia biznesu współpracujące na co dzień z przedsiębiorcami, duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność badawczo-rozwojową, studenci, absolwenci uczelni oraz doktoranci.
Kampania obejmowała:
- I etap: prace projektowe i produkcyjne, działania PR (w tym pozyskanie ambasadora i influencera), działania na portalach społecznościowych), działania bezpośrednie, realizacja materiałów zdjęciowych i filmowych zdjęć, kampania w mediach (Internet, outdoor - reklama całopojazdowa na tramwajach).
- II etap: realizacja materiałów filmowych i inne prace produkcyjne, działania na portalach społecznościowych), działania w mediach (Internet, prasa).
- III etap: opracowanie spotu promocyjnego dot. gospodarczych walorów województwa małopolskiego.
Działania promocyjne w 2018 roku:
Spot promocyjny:
Filmy:
- Anna Ryś o Innowacyjnej Małopolsce
- Czym są innowacje społeczne?
- Miejska Biblioteka Publiczna w Chrzanowie
- Centrum Edukacji Lotniczej w Krakowie
- Innowacje w Małopolsce
- Instytut Farmakologii
- INTELIGENTNY INHALATOR?!
- Aptiv
- Jakie są mocne strony Małopolski?
- Małopolskie innowacje: All bag
- Łódź solarna
- Bon na innowacje: TurnWise
- Małopolska - tutaj my tworzymy innowacje!
- Byliśmy tam z małopolskimi firmami!
- Innowacyjna Małopolska - warto!