Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Informacje dla osób Głuchych

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Urząd Marszałkowski jest regionalną samorządową jednostką administracji publicznej. Urząd działa na rzecz rozwoju Małopolski oraz wzrostu poziomu życia mieszkańców województwa. Kierownikiem urzędu jest Marszałek Województwa Małopolskiego.

Do zadań urzędu należy obsługa organów samorządu Województwa Małopolskiego – Sejmiku, Zarządu i Marszałka, umożliwiająca wykonanie wszystkich zadań, za które odpowiedzialny jest samorząd województwa.

Najważniejsze zadania realizowane przez urząd dotyczą:

  • aktywizacji gospodarki i rozwoju przedsiębiorczości w województwie małopolskim,
  • przygotowania i wdrażania strategii rozwoju województwa małopolskiego,
  • obsługi funduszy europejskich, w tym pomocy dla  podmiotów zewnętrznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego w staraniach o środki europejskie;
  • zapewnienia potrzeb transportowych mieszkańców województwa małopolskiego oraz rozwoju transportu w regionie,
  • ochrony środowiska i gospodarki odpadami, w tym działań na rzecz ochrony powietrza i ochrony przed hałasem,
  • rozwoju rolnictwa i terenów wiejskich,
  • ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
  • edukacji oraz kształcenia zawodowego i ustawicznego,
  • upowszechniania kultury, ochrony dziedzictwa narodowego oraz promocji Małopolski,
  • rozwoju oferty przemysłu czasu wolnego i usług turystycznych,
  • inwestycji strategicznych realizowanych przez województwo małopolskie samodzielnie lub w partnerstwie.

Osoby niesłyszące i słabosłyszące, które chcą się z nami skontaktować mogą:

  • skorzystać z poczty elektronicznej urzędu, adres: ,

  • przesłać faks na nr +48 12 63 03 126,  

  • skontaktować się przez internet - Załatw sprawę przez internet,

  • przesłać pismo na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego ul. Racławicka 56 30-017 Kraków.

W ten sposób, jeśli jesteś osobą uprawnioną, możesz również zwrócić się o skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego podczas twojej osobistej wizyty w urzędzie. W takim przypadku poinformuj nas z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem o:

  • terminie swojej wizyty,

  • rodzaju sprawy, którą chcesz załatwić,

  • preferowanej formie tłumaczenia (PJM, SJM, SKOGN).

Zachęcamy również do skorzystania z usługi wideotłumacza języka migowego, dostępnego w dni robocze w godzinach pracy urzędu.

Szczegółowe informacje nt. sposobu działania usługi znajdziesz tutaj.

Klauzula informacyjna

Regulamin świadczenia usługi wideotłumacza