W posiedzeniu uczestniczyli m.in. Posłowie na Sejm RP: Paulina Matysiak, Urszula Nowogórska, Józefa Szczurek-Żelazko, Andrzej Adamczyk, Patryk Wicher i Marek Sowa. Samorząd Województwa Małopolskiego reprezentował marszałek Łukasz Smółka.
Głównym tematem posiedzenia w Nowym Sączu była informacja Ministra Infrastruktury na temat inwestycji kolejowych w województwie małopolskim. Największą z nich jest inwestycja pod popularną nazwą „Podłęże – Piekiełko”. Składa się ona z dwóch komponentów: budowy nowej linii kolejowej nr 622 z podkrakowskiego Podłęża na południe, w kierunku Mszany Dolnej i Tymbarku oraz modernizacji linii kolejowej nr 104 Nowy Sącz – Chabówka. Jak poinformowano, koszt całego przedsięwzięcia to ponad 14 mld zł. Cała linia kolejowa z Nowego Sącza do Krakowa ma być przejezdna do 2030 roku.
Jak zwrócił uwagę marszałek Łukasz Smółka, planowane inwestycje w zakresie infrastruktury kolejowej wymagają dalszych inwestycji w tabor.
Konieczne jest zabezpieczenie środków finansowych na zakup taboru. Jako Województwo Małopolskie mamy podpisaną umowę ramową na zakup 25 pojazdów. Na dziś zakontraktowaliśmy 12 pociągów, szukamy środków na kolejnych 13 sztuk
- powiedział Łukasz Smółka.
Podkreślił jednocześnie, że ważne jest również inwestowanie w narodowego przewoźnika i szukanie rozwiązań dla spółki Polregio, która obsługuje znaczną część pracy w Małopolsce, a która pilnie wymaga wymiany taboru.
Istotnym wątkiem podkreślonym podczas posiedzenia było wprowadzenie honorowania biletów kolejowych przewoźników regionalnych w pociągach PKP Intercity.
Wśród tematów posiedzenia znalazły się także plany budowy nowej Sądeczanki, czyli drogi krajowej nr 75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz oraz drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice.
Przypomnijmy, że do zakresu działania sejmowej Komisji Infrastruktury należą sprawy budownictwa oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, sprawy transportu lądowego i powietrznego, poczty oraz geodezji i kartografii.