To już ostatnia prosta przed oddaniem do użytku tej kluczowej z punktu widzenia kierowców i mieszkańców inwestycji w Małopolsce Zachodniej. Takich placów budowy mamy w regionie zdecydowanie więcej. Właściwie w każdej części województwa prowadzimy ogromne inwestycje drogowe. Transport drogowy i kolejowy jest priorytetem dla rozwoju naszego województwa
- mówi marszałek Jacek Krupa.
Nowa obwodnica Oświęcimia, która m.in. wyprowadzi znaczną część ruchu tranzytowego z miasta to prawie 5 km trasy łączącej drogę krajową nr 44 z drogą wojewódzką 933. Południową granicę inwestycji wyznaczy rondo przy ul. Fabrycznej (DK 44), Chemików i Olszewskiego w Oświęcimiu, a północną ul. Krakowska w Chełmku (DW 933). Dzięki tej inwestycji zmniejszą się korki w centrum miasta, a połączenie Oświęcimia z Krakowem i aglomeracją śląską będzie zdecydowanie łatwiejsze.
Całkowity koszt budowy to 95,5 mln zł. 85 proc. kosztów pokryją środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Obwodnica ma być gotowa do końca 2017 r.
***
Przypomnijmy, że Małopolska realizuje największy w historii program budowy nowych dróg w całym regionie. Do wybudowanych w ostatnich latach 15 obwodnic dołączają kolejne inwestycje transportowe, na realizację których w Małopolskim Planie Inwestycyjnym przeznaczono ponad 2,4 mld zł. Do 2023 roku w całym województwie zostanie wybudowanych 14 nowych obwodnic. Ponadto zaplanowano rozbudowę aż 274 km dróg wojewódzkich i modernizację 84 km już istniejących.
Zobacz: