Pracownicy MARR zapoznali wszystkich zebranych ze swoimi działaniami z zakresu promocji produktów regionalnych. Przybliżyli m.in. ideę powołania Centrum Promocji Produktów Regionalnych w Zakopanem. Jak podkreślała prezes MARR Marzena Piszczek centrum ma pośredniczyć w rejestracji produktów regionalnych, wydawać materiały promujące produkt, organizować wystawy produktów i twórczości regionalnej, prowadzić stałe stoiska sprzedaży produktów regionalnych. Zadaniem centrum jest także otwarcie restauracji oferującej dania kuchni regionalnej, organizowanie wymiany produktów regionalnych między Polską a innymi krajami i regionami oraz organizowania okazjonalnych kiermaszy i innych form sprzedaży produktów regionalnych. Organizatorzy konferencji zwrócili także uwagę na realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Małopolskie Forum Winne i Polskim Instytutem Winorośli i Wina projekt "Winnice Małopolski". Jego celem jest odrodzenie tradycji winiarskich na terenie Małopolski. Celem szczegółowym zaś stworzenie unikalnego w skali Polski produktu regionalnego, który stanie się dodatkowym źródłem utrzymania pewnej liczby gospodarstw rolnych, powstanie nowych atrakcji turystycznych i promocja regionu. Adresatem projektu jest każdy, kto posiada odpowiednią dla profesjonalnej uprawy winorośli działkę o powierzchni co najmniej 10 arów.
Konferencja "Produkt regionalny jako narzędzie rozwoju regionu" miała na celu podniesienie świadomości producentów produktów lokalnych i regionalnych w zakresie możliwości rejestracji produktów zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym oraz wykorzystania tych produktów dla celów promocji i rozwoju turystyki, a tym samym rozwoju lokalnego i regionalnego. Swoimi doświadczeniami z zakresu promocji produktów regionalnych podzielili się z zebranymi przedstawiciele regionów partnerskich Małopolski (m.in. z Flandrii, Sycylii).
Z oscypkiem i śliwowicą w świat
Samorząd
19 kwietnia 2006
W ostatnich latach zmądrzeliśmy, zaczęliśmy bowiem dostrzegać i skutecznie wykorzystywać bogactwo małopolskich produktów regionalnych. Samorząd regionalny dąży do stworzenia spójnej promocji tych produktów, wspiera także wszelkie inicjatywy w tym zakresie, np. Małopolski Festiwal Smaków, Festiwal Chleba. Wszystko w trosce o dziedzictwo kulturowe, rozwój poszczególnych regionów, umocnienie tożsamości społeczności lokalnych, a przede wszystkim pozyskiwanie turystów z zagranicy – swoje słowa wicemarszałek Andrzej Sasuła skierował do przedstawicieli samorządów lokalnych, instytucji zajmujących się promocją produktów regionalnych i tradycyjnych w Małopolsce oraz producentów tychże produktów - uczestników konferencji "Produkt regionalny jako narzędzie rozwoju regionu", zorganizowanej przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego.
Inne artykuły dotyczące tematu: Samorząd
- Samorządpiątek, 27 czerwca 2025Spotkania wicemarszałka Witolda Kozłowskiego z mieszkańcami regionu sądeckiegoW Agendzie Zamiejscowej UMWM w Nowym Sączu odbył się kolejny dyżur w ramach cyklicznych spotkań wicemarszałka Witolda (...)
- Samorządpiątek, 27 czerwca 2025Strażacka gala w TarnowieW Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie spotkali się strażacy ochotnicy, których jednostki wyróżniły (...)
- Samorządwtorek, 24 czerwca 2025Biegali i pomagali. Strażmagedon w SzczurowejWyzwanie, ekstremalne przeżycie i wielka satysfakcja. Strażmagedon w Szczurowej to wydarzenie (...)
Najnowsze artykuły:
- Promocjasobota, 28 czerwca 2025Festiwal Piękna 2025: Miss Supranational wybrana!To były wielkie emocje i niezwykły wieczór w Amfiteatrze Parku Strzeleckiego - za nami pierwsza, (...)
- Samorządpiątek, 27 czerwca 2025Spotkania wicemarszałka Witolda Kozłowskiego z mieszkańcami regionu sądeckiegoW Agendzie Zamiejscowej UMWM w Nowym Sączu odbył się kolejny dyżur w ramach cyklicznych spotkań wicemarszałka Witolda (...)
- Fundusze europejskiepiątek, 27 czerwca 2025Fundusze Europejskie zmieniają gminę. Inwestuje samorząd regionu. Dzieje się w Brzeszczach!Kolejne środki na rozwój infrastruktury w regionie - Iwona Gibas z zarządu województwa przekazała symboliczne promesy (...)