Uroczyste otwarcie prezentacji przez marszałka Sepioła
i Kazimierza Bujakowskiego, z-cę prezydenta Krakowa
Podczas dwudniowej prezentacji naszego regionu przez Polski Pawilon przewinęło się kilkanaście tysięcy zwiedzających. Oprócz stałych elementów ekspozycji Pawilonu – filmu promocyjnego o Polsce prezentującego m.in. walory Krakowa, Pienin i Pieskowej Skały oraz fragmentu kopalni soli w Wieliczce, Japończycy mogli spróbować tradycyjnych polskich dań, posłuchać koncertów małopolskich artystów oraz poznać turystyczną ofertę regionu.- Mam wielką satysfakcję, że 13-minutowy film reklamujący Polskę w naszym Pawilonie w ok. 1/3 prezentuje atrakcje Małopolski. To pokazuje, jak wielki potencjał promocyjny posiada nasz region - podkreśla Janusz Sepioł, marszałek województwa.
Pawilon Polski
Atmosfera Wystawy EXPO to atmosfera festynu, wzbogaconego występami artystycznymi, przedstawieniami, prezentacjami. Oferta Małopolski ma taką właśnie specyfikę i dlatego tak dobrze trafia w gusta i oczekiwania japońskich zwiedzających.
Japończycy z programem prezentacji Małopolski
- W porównaniu z poprzednimi Wystawami Światowymi, EXPO 2005 zaskakuje rozmachem i niesłychanymi tłumami zwiedzających. Polski Pawilon odznacza się na tle innych ciekawą architekturą i doskonałą lokalizacją tuż obok stacji kolejki gondolowej. - To dobrze, że potrafimy wyróżnić się w miejscu, gdzie bez mała wszystkie kraje świata starają się pokazać to, co mają najlepszego – uważa marszałek Sepioł.
Japońscy zwiedzający przed wejściem do polskiego pawilonu
- Prezentacja Małopolski i Krakowa wzbogaciła prezentację narodową i znakomicie wpisała się w cele polskiej prezentacji na EXPO - cieszy się Jerzy Dzikowicki, dyrektor Polskiego Pawilonu. – Pokazaliście Państwo, co macie najlepszego: koncerty wybitnych artystów, płytę z muzyką małopolskich kompozytorów, bogaty pakiet materiałów promocyjnych wysokiej jakości. A spontaniczne reakcje odwiedzających to najlepsze potwierdzenie powodzenia prezentacji.
Koncert Jarosława Śmietany
Wcześniej, bo już w piątek odbyło się spotkanie z japońskimi touroperatorami, zainteresowanymi organizacją przyjazdów do Małopolski. Kilkunastu przedstawicieli branży turystycznej z zainteresowaniem wysłuchało prezentacji miasta i regionu. Wielu z nich obiecało, iż we wrześniu przyjadą do Krakowa – study tour zorganizuje wtedy Polska Organizacja Turystyczna.
Gra Morion Trio