Harmonogram prac był imponujący - po styczniowej decyzji Zarządu Województwa Małopolskiego, przyspieszającej budowę mostu, wszystkie prace nabrały europejskiego tempa. Przejazd mostem zamknięto 6 lutego 2005, następnych 7 dni poświecono na wyburzenie starej konstrukcji, a już dwa miesiące później - 27 kwietnia wylana została płyta nowego mostu. Próba obciążeniowa - 23 maja zalicona została imponująco i dzisiaj – zgodnie z przyjętym kalendarium – na dzień przed rozpoczynającą się w Małopolsce pielgrzymką Papieża Benedykta XVI most jest otwarty!
Jest to dla nas inwestycja strategiczna – powiedział marszałek Janusz Sepioł, zaznaczając, iż planowany niedzielny przejazd Ojca Świętego do Oświęcimia właśnie tą trasą będzie najpiękniejszym wyrazem uznania dla wszystkich zaangażowanych w budowę.
Ekspresowe tempo realizacji projektu możliwe było poprzez modelowe wręcz współdziałanie samorządu i wykonawców. Pierwsi uruchomili najgłębsze rezerwy budżetowe – koszt całości ponad 10 mln zł; drudzy pracowali non stop, nieraz w 200-osobowym składzie na dobę.
Dziś Małopolska może się pochwalić nowym mostem najwyższej klasy „A” o przepustowości 50 ton i dobrze zdanym egzaminem ze sprawności działania.
"Szkoda tylko, że mimo wielu starań nie otrzmaliśmy żadnej pomocy od premiera Marcinkiewicza, którego juz na początku roku prosiłem o potraktowanie tej sprawy jako zupełnie wyjątkowej i chociaż częściowe dofinansowanie tej inwestycji" - mówi marszałek Janusz Sepioł.
Prace wykończeniowe, nie mające wpływu na ograniczenie ruchu, trwać będą jeszcze do końca czerwca.