Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Poznaj historie osób aktywnych, dzięki... Funduszom Europejskim!

Fundusze europejskie
03 września 2018
Ruszyła własnie druga odsłona kampanii promocyjnej "Fundusze Europejskie są dobre". Dzięki niej mieszkańcy Małopolski oraz wszystkie osoby odwiedzające nasz region mogą dowiedzieć się więcej na temat osób, które mimo niepełnosprawności postawiły na własny biznes. Ich historie można śledzić na billboardach, citylightach oraz plakatach do końca miesiąca.

Trzeba mieć odwagę i kochać to co się robi

Nie ma się czego bać – zgodnie twierdzą bohaterowie kampanii „Fundusze Europejskie są dobre”, uczestnicy projektów „Dobry Czas na Biznes” oraz „Mój Szef to ja”. Wystarczy tylko pomysł i determinacja, resztą zajmą się  eksperci FE, którzy krok po kroku nauczą jak prowadzić własną firmę – dodają.

Osoby, które chcą założyć własny biznes zostają gruntownie przygotowane do jego prowadzenia. Jeszcze przed decyzją przyznająca dotacje biorą udział w szkoleniach, ponadto mogą skorzystać z coachingu, wsparcia psychologicznego czy doradztwa w zakresie przygotowania biznes planu.

Natomiast kiedy już założą własną firmę, dostają tzw. wsparcie pomostowe, polegające na dodatkowych szkoleniach i doradztwie w zakresie takim, które będzie potrzebne do prowadzenia firmy. 

Unijne dotacje na założenie firmy to recepta dla tych, którzy mają pomysł na życie, nie chcą być ograniczani etatem i na realizację swoich celów potrzebują pieniędzy.

Pasja która dodaje skrzydeł

Całe życie chciałam mieć coś swojego. Moda to moja  pasja i hobby. Marzyłam o sklepie z odzieżą, a udział w projekcie i dotacje jakie dostałam na założenie firmy pozwoliły na realizacje tych planów

– mówi Grażyna Wikłacz. Jej sklep „Magia Mody” przyciąga klientki z Nowego Sącza i okolic.   

Uwolniony potencjał

Satysfakcji i dumy ze swojej firmy nie kryje Bogdan Ciężadło. Po 13 latach bycia na emeryturze obudził w sobie żyłkę do biznesu i dzięki dotacji ze środków EFS otworzył firmę, zajmującą się handlem obwoźnym warzywami i owocami. Biznes doskonale prosperuje. 

„Nareszcie po wielu latach odnalazłem swoją drogę życiową i mogę spędzać czas w sposób jaki lubię i który daje mi satysfakcję.”

 – podkreśla dumny właściciel Firmy "Czosneczek".

Pasja tworzenia

Teresa Skotnicka-Ogar przed przystąpieniem do projektu była długotrwale bezrobotna. Dzięki dotacji otworzyła firmę „Wariacje z igłą” zajmującą się projektowaniem i szyciem ubrań. Własny biznes pozwolił na realizację dotychczasowego hobby oraz powrót na rynek pracy, a jej energia znalazła pozytywne ujście w przygotowywaniu nowych projektów.

Wykorzystane możliwości

Jezioro Rożnowskie to wspaniałe miejsce nie tylko na letni wypoczynek, ale także na krótki weekendowy wypad za miasto. Każdy znajdzie tu coś dla siebie odkrywając to przepiękne, jednak często niedocenione miejsca na turystycznej mapie Małopolski. W tym urokliwym zakątku regionu swoją firmę prowadzi Krystyna Mroczek.  

Dzięki uzyskanej dotacji otworzyła firmę, która zajmuje się wynajmem domku letniskowego „Podgórska Chatka” nad jeziorem rożnowskim. Jako biolog z wykształcenia ma kontakt z naturą i wreszcie może realizować swoje pasje i zainteresowania.

Wolność wyboru

Maria Górska z wykształcenia jest pedagogiem. Biznes oparła na swoim doświadczeniu w pracy dziećmi, w tym z dziećmi z niepełnosprawnościami. Teraz w swoim internetowym sklepie edukacyjnym sprzedaje wartościowe gry i zabawki edukacyjne dla całej rodziny. Co była najtrudniejsze w założeniu własnej firmy? W opinii Pani Marii jedną z największych trudności była bariera finansowa, ale tu z pomocą przyszły Fundusze Europejskie.

Co chcemy pokazać?

Celem kampanii jest pokazanie w jaki sposób Fundusze Europejskie zmieniają życie małopolskich przedsiębiorców, a tych z niepełnosprawnościami nawet rewolucjonizują. W swoich miejscowościach nie mieli szans na zatrudnienie. Ratunkiem przed bezrobociem i wykluczeniem było założenie własnej firmy, ale bez unijnych dotacji mogliby o tym tylko pomarzyć.

Unijne dotacje i pomoc oferowana przez obsługujących je ekspertów to szansa dla każdego na realizacje życiowych planów i zamierzeń. Tę szanse wykorzystali bohaterowie naszej kampanii.

Pokazane historie budują wśród mieszkańców świadomość, iż Fundusze Europejskie to środki dostępne i przejrzyste, które pozytywnie wpływają na rozwój województwa oraz jego mieszkańców. Ponadto mają przekonać Małopolan do tego, że unijne dotacje nie są zarezerwowane dla dużych firm ze sztabem fachowców od biznesplanu, finansów czy marketingu.

Naszym celem jest dotarcie do przedstawicieli poszczególnych grup odbiorców i zainspirowanie do sięgania po dotacje, rozwijania się dzięki nim, stawania się w swoim otoczeniu liderami zmian.

Te inspiracje mają stanowić przykłady dla innych, projektów, które dzięki wsparciu FE mogą stać się udziałem także tych sceptycznie nastawionych, którzy jeszcze nie wykorzystali swojej szansy.

Gdzie można ich zobaczyć?

Kampania realizowana jest we wrześniu. Akcja obejmuje outdoor, prasę, Internet. Na terenie Krakowa i okolic jest wykorzystanych 40 billboardów, 50 citylightów, w pozostałych zakątkach Małopolski jest ona widoczna na 40 billboardach i kilkuset plakatach. Sylwetki naszych bohaterów pojawią się również w prasie, Internecie oraz na stronach internetowych FE oraz profilu na FB.

Chcesz pójść w ślady naszych bohaterów?

Skontaktuj się ze specjalistami z punktów informacyjnych Funduszy Europejskich. Działają one w pięciu miastach regionu (w Krakowie, Chrzanowie, Tarnowie, Nowym Targu i Nowym Sączu). Informacje o aktualnych naborach wniosków znajdziesz także w serwisie Programu Regionalnego.

Galeria zdjęć

Autor: Departament ZPO UMWM