Jak podkreślał minister Szczurek, Centrum obsługi to możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. Oprócz tych związanych z administracją podatkową, będzie tam można złożyć też m.in. dokumenty ZUS (dotyczące płatników składek), podania i deklaracje akcyzowe oraz zarejestrować się w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) i obsługą systemu e-PUAP.
W całym kraju w pierwszym etapie planowane jest uruchomienie 50 takich Centrów Obsługi. W Małopolsce powstaną cztery: w Urzędzie Skarbowym Kraków-Nowa Huta, w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie, w Urzędzie Skarbowym w Nowym Targu i w Urzędzie Skarbowym w Bochni.
Pilotażowo od 1 września 2015 r. w 4 centrach obsługi w woj. małopolskim działalność rozpocznie 8 asystentów podatnika. Jest to usługa dedykowana mikroprzedsiębiorcom – Asystenci Podatnika to pomoc w uzyskaniu rzetelnej wiedzy podatkowej na start w biznesie.
(Biuro prasowe; Rzecznik Prasowy Izby Skarbowej w Krakowie)