Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska e-administracja

29 kwietnia 2014
29 kwietnia odbyło sie kolejne posiedzenie Małopolskiej Rady ds. Społeczeństwa Informacyjnego. Spotkaniu poświęconemu e-administracji w Małopolsce, przewodniczył Pan Jacek Krupa członek Zarządu Województwa Małopolskiego. Swoimi doświadczeniami z udostępniania usług e-administracji dzielili się przedstawiciele  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Urzędu Miasta Tarnowa.

Wśród zalet e-administracji wymienia się usprawnienie pracy urzędów, zapewnienie przejrzystości działania administracji oraz obniżenie kosztów i czasochłonności.

Wdrożona przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Cyfrowa Małopolska to system informatyczny udostępniający 128 procedur możliwych do załatwienia przez Internet. Dla mieszkańców i przedsiębiorców to ogromne udogodnienie oraz oszczędność czasu w załatwianiu urzędowych spraw. Wystarczy komputer, Internet i posiadanie Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego. Do korzystania z bezpłatnie udostępnianego narzędzia zaproszeni są nie tylko klienci Urzędu Marszałkowskiego, ale także gminy i powiaty mogą udostępniać wszystkie e-procedury w ramach systemu Cyfrowa Małopolska.

Doświadczenia Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego z realizacji systemu zarządzania dokumentacją elektroniczną „EZD” wskazują przede wszystkim na usprawnienie funkcjonowania i procesów zarządzania w administracji, podniesienie jakości obsługi obywateli i klientów administracji oraz wyposażenie administracji w nowoczesne narzędzie i procedury umożliwiające dostosowanie urzędu do nowoczesnych wymagań i trendów w zakresie elektronicznej komunikacji.

Urząd Miasta Tarnowa to instytucja postrzegana ze względu na rozmiar i charakter jako ośrodek pilotażowy, inkubator innowacyjnych rozwiązań. Zwraca się tu uwagę na potrzebę współpracy, budowania rozwiązań, z których będą korzystać mieszkańcy regionu, przedsiębiorcy, urzędnicy. Tarnowskie e-usługi realizowane są na platformie administracyjnej, ogólnomiejskiej, edukacyjnej, katastralnej i bezpieczeństwa.

Propagowanie wśród Małopolan możliwości załatwiania sprawa przez internet oraz podnoszenie kwalifikacji cyfrowych zarówno mieszkańców Małopolski jak i pracowników urzędów przyczynia się do wzrostu popularności takiego sposobu załatwiania urzędowych spraw. Dostępne są liczne kursy, w tym także dofinansowane ze środków Unii Europejskiej, które pozwolą na uzyskanie kompetencji cyfrowych pozwalających na swobodne korzystanie z usług elektronicznych.

Małopolska Rada Społeczeństwa Informacyjnego obchodzi 10-lecie istnienia. Członkowie Rady, reprezentujący instytucje wywierające istotny wpływ na rozwój regionu w zakresie społeczeństwa informacyjnego, swoją wiedzą i doświadczeniem wspierali Zarząd Województwa Małopolskiego. W spotkaniach  Rady brali także udział zaproszeni eksperci i goście, prezentujący najnowsze trendy, aktualne informacje i bieżące realizacje projektów z obszaru działania rady.

Małopolska Rada ds. Społeczeństwa Informacyjnego to forum wymiany pomysłów i dobrych praktyk.

Galeria zdjęć