Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Wydarzenia

  • piątek, 21 września 2018
    Dlaczego małopolskie wody mineralne są tak wyjątkowe? Jak hydrosomelierzy połączyli wody mineralne z winami i potrawami tworząc „Małopolską Kartę Wód Mineralnych” i czy ta inicjatywa odbije się głośno w świecie gastronomii i będzie inspiracją dla innych regionów z kraju i ze świata? To tylko część pytań, które padły drugiego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju podczas panelu dyskusyjnego „Małopolskie wody jak francuskie wina”. W wydarzeniu oprócz marszałka województwa małopolskiego Jacka Krupy wzięli udział naukowcy, producenci wód oraz przedstawiciele rynku horeca. (...) więcej

    Wody mineralne z Małopolski to nie tylko bogactwo zawartych w nich składników, ale także różnorodność aromatów, smaku i stopnia mineralizacji. Aby pomóc smakoszom odnaleźć się w krainie smaków wód z regionu Województwo Małopolskie we współpracy z hydrosommelierami opracowało pierwszą w Polsce kartę wód mineralnych. Małopolska karta wód trafiła już do najlepszych restauracji i hoteli w całej Polsce. O swoich doświadczeniach i perspektywach związanych z realizacją projektu mówił podczas panelu dyskusyjnego Marcin Wesołowski - kierownik gastronomii hotelu Indigo Krakow - Old Town Restauracja Filipa 18 Food Wine Art. Poruszony został także temat zdrowotnych właściwości picia małopolskich wód mineralnych, który zgłębiła profesor Lucyna Rajchel z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Natomiast tajniki pracy hydrosommelierów zdradziła Justyna Adamczyk - Redaktor Naczelna Żółtego Przewodnika Gault & Millau Polska, uzupełniając dyskusję informacjami dotyczącymi światowych trendów pairingu wody z winami i potrawami. Podczas spotkania nie zabrakło także głosów producentów małopolskich wód mineralnych, którzy starali się znaleźć odpowiedź na pytania, czy rynek horeca jest atrakcyjny dla producentów wód mineralnych oraz czy warto zainwestować w nową linię produkcyjną, by produkować wodę w szklanych butelkach.

    Warto dodać, że karta wód mineralnych jest kolejnym etapem działań promujących wody mineralne przez Województwo Małopolskie w ramach projektu „Made in Małopolska”.

    Galeria zdjęć

  • wtorek, 10 lipca 2018
    O tym, że do konkretnych dań pasują różne wina czy piwa – mówi się już o dawna. Teraz przyszedł czas na wodę. Małopolska po raz kolejny przeciera szlaki i rusza z pierwszą w Polsce kartą wód mineralnych. Stworzona pod ścisłym okiem hydrosommelierów lista udowadnia, że woda świetnie uzupełnia smak wina, mięsa, a nawet…deserów. (...) więcej

    Małopolską Kartę Wód Mineralnych ciepło przyjęli już restauratorzy, którzy odwiedzili prestiżowe targi Culinary Innovators w Warszawie. Teraz bogactwo małopolskich źródeł będą mieli szansę poznać goście hoteli i restauracji w całej Polsce.

    Do dań rybnych najlepsza jest woda, która w swoich aromatach ma nuty owocowe, z lekkim akcentem liści. Do sezonowanej wołowiny – ta, która jest bardziej szorstka, a nawet lekko kwasowa. Wody o subtelnych aromatach to z kolei idealna para do mlecznych czy karmelowych deserów. Wszystkie te porady można znaleźć w Małopolskiej Karcie Wód Mineralnych, którą opracowali wybitni hydrosommelierzy wraz z Żółtym Przewodnikiem „Gault & Millau” Polska. To pierwszy taki projekt w Polsce.

    > CZYTAJ WIĘCEJ

    Galeria zdjęć

  • poniedziałek, 09 lipca 2018
    Województwo Małopolskie zainicjowało powstanie i opracowanie pierwszej w kraju karty wód mineralnych z regionu. Jej premierowa prezentacja odbyła się 8 lipca na Torze Wyścigów Konnych na Służewcu podczas Culinary Innovators Gault Millau Polska. (...) więcej

    W  niedzielę w Warszawie można było w praktyce sprawdzić, na czym polega pionierski pomysł Małopolskiej Karty Wód Mineralnych i nauczyć się sztuki pairingu, czyli odpowiedniego dopasowania danego rodzaju wody do wytrawnego wina czy specjalnie przygotowanego z tej okazji – wyjątkowego dania. Wykwalifikowani hydrosommelierzy – Łukasz Klesyk oraz Tomasz Kolecki – odkrywali bogactwo wód mineralnych pochodzących z cennych źródeł Małopolski, niekwestionowanego lidera wód mineralnych i leczniczych. Na stoisku Małopolski czekali producenci wód mineralnych z regionu, degustacje, a także spora porcja przydatnych informacji na temat właściwości wód, w tym stopnia ich mineralizacji oraz zbawiennego wpływu na organizm.

    > CZYTAJ WIĘCEJ

    * Culinary Innovators Gault Millau Polska to święto wyszukanego smaku i raj dla pasjonatów jedzenia otwartych na nowości. W sześciu specjalnie przygotowanych strefach można było zobaczyć m.in. premiery najciekawszych produktów i nowych technologii związanych ze sztuką kulinarną, poznać aktualne światowe trendy, zasmakować w oryginalnych potrawach stanowiących małe dzieła sztuki. Partnerem wydarzenia była Małopolska.

    Galeria zdjęć

  • piątek, 23 marca 2018
    Czy wiesz, że co trzecia woda w butelce, którą można znaleźć w sklepach pochodzi z Małopolski? Albo że ponad 30 proc. wszystkich złóż wód leczniczych w kraju ma swoje źródło właśnie w naszym regionie? (...) więcej

    22 marca – w Międzynarodowy Dzień Wody – mieszkańcy i turyści mogli nie tylko skosztować pysznych, małopolskich wód, ale też dowiedzieć się więcej na temat jej pozytywnego wpływu na nasze zdrowie. A to wszystko w pociągach Kolei Małopolskich podczas specjalnej akcji promocyjnej Województwa Małopolskiego. Tego dnia magazyn o małopolskich wodach mineralnych otrzymali również odwiedzający wybrane instytucje Województwa Małopolskiego, w tym muzea, teatry, kina czy biblioteki.

    Więcej informacji o akcji w pociągach Kolei Małopolskich przeczytasz TUTAJ

    Woda to skarb!

    Galeria zdjęć

  • poniedziałek, 09 października 2017
    Jakie możliwości producentom wód z Małopolski daje udział w kampanii województwa małopolskiego Kraina Wód, promującej wody źródlane, mineralne i lecznicze z naszego regionu – to główny temat poruszany przez przedstawicieli województwa w czasie Ogólnopolskiej Konferencji Producentów Wód i Napojów, która odbyła się w dniach 5-7 października w Rytrze. (...) więcej

    - Żałuję, że nie znajdujemy się w Małopolsce – tak na informacje o wsparciu promocyjnym województwa dla naszych regionalnych producentów wód, reagowali ich branżowi koledzy z całej Polski.

    Uczestnicy konferencji mieli okazję uzyskać informacje na temat zasad współpracy Małopolski z regionalnymi producentami, na czym polega kampania promocyjna Kraina Wód oraz jakim wydarzeniom organizowanym przez województwo towarzyszą działania związane z kampanią.
    Wszyscy uczestnicy mieli okazję zapoznać się z wydawnictwem towarzyszącym kampanii Woda to skarb

    Galeria zdjęć

  • piątek, 06 października 2017
    Gazowane i niegazowane, wysoko i niskozmineralizowane, źródlane i lecznicze – butelki takich wód mineralnych wydobywanych w Małopolsce trafiły do rąk pasażerów podróżujących pociągami Kolei Małopolskich na trasie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowa. Wszystko w ramach kolejnej odsłony kampanii „Kraina Wód” promującej bogactwo oraz właściwości małopolskich wód mineralnych. (...) więcej

    Kilkaset butelek różnego rodzaju wód mineralnych, źródlanych i leczniczych wydobywanych na terenie Małopolski rozdano w pociągach KMŁ kursujących na trasie SKA3. Oprócz „płynnego skarbu” pasażerowie otrzymali także przepięknie ilustrowany magazyn „Woda to skarb” w całości poświęcony tematowi wód mineralnych, miejscom ich wydobycia oraz właściwościom jakie posiadają.

    W ramach prowadzonej kampanii informacyjnej 6 października przedstawiciele Małopolski uczestniczyli także w Ogólnopolskiej Konferencji Producentów Wód i Napojów w Rytrze, gdzie prowadzili szeroko zakrojoną akcję informacyjną skierowaną do regionalnych producentów.

    Przypomnijmy, że Małopolska jest niekwestionowanym liderem, pod względem występowania i wydobywania wód mineralnych i leczniczych w kraju. Stanowią one jedno z największych bogactw naturalnych województwa. Najnowsza kampania promocyjna pokazuje, że wody z regionu są unikatowe, mają doskonały rodowód oraz szerokie spektrum stosowania. Możemy je pić, stosować do kąpieli leczniczych oraz używać do inhalowania dróg oddechowych. Obecnie niezwykle popularne są także wysokiej jakości kosmetyki produkowane na bazie regionalnych wód mineralnych.

    W ramach kampanii przeprowadzona została ogólnopolska kampania outdorowa. W sumie ponad 90 billboardów promujących małopolskie wody znalazło się w Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Krakowie oraz w całej Małopolsce. Kampanii towarzyszy także specjalny lifestylowy magazyn „Woda to skarb” oraz specjalny serwis Kraina wód, który jest praktycznym przewodnikiem po małopolskich wodach mineralnych, źródlanych i leczniczych. Prezentuje właściwości poszczególnych wód, ich oddziaływanie na organizm oraz wskazuje, jak wybrać odpowiednią dla siebie wodę do picia czy wsparcia leczenia różnych schorzeń.

    Galeria zdjęć

  • poniedziałek, 02 października 2017
    Idea, która przyświeca organizacji kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku (MFS) to promocja produktów regionalnych. Podobnie było także w tym roku. Jednak 13 edycja MFS nie mogła obejść się bez prezentacji regionalnych wód źródlanych, mineralnych i leczniczych na stoiskach kampanii Kraina wód. (...) więcej

    Kulinarna podróż po Małopolsce pod hasłem „Smak kontrolowany”, która przenosiła nas w sentymentalną podróż do czasów PRL-u rozpoczęła swoją przygodę 3 września w Skawinie . Festiwal gościł także w Chrzanowie, Tarnowie, Krakowie i zakończył się 1 października Nowym Targu. Obok produktów regionalnych prezentowanych na stosikach imprezy, szansę na pokazanie się szerszej grupie odbiorców miały wody źródlane, mineralne i lecznicze biorące udział w kampanii Kraina Wód. Dzięki obecności ekspertów każdy mógł uzyskać informacje na temat właściwości wód z Małopolski. Promocji towarzyszył także magazyn Woda to skarb, który zabiera nas w podróż śladami małopolskich wód.

    Galeria zdjęć

  • poniedziałek, 25 września 2017
    23 września, w czasie finału Małopolskich Dniach Profilaktyki Zdrowia na Rynku Głównym w Krakowie mieszkańcy i turyści mogli dowiedzieć się jaki wpływ na nasze zdrowie może mieć odpowiednio dobrana woda mineralna czy lecznicza. Było to możliwe dzięki prowadzonej przez województwo małopolskie kampanii Kraina wód promującej Małopolskę jako region pochodzenia najlepszych wód. (...) więcej

    Nie tylko nawadniają, ale przede wszystkim dostarczają naszemu organizmowi wiele niezbędnych składników mineralnych i mają właściwości lecznicze. Mowa o małopolskich wodach. Wiele cennych informacji o walorach naszych regionalnych wód mogli uzyskać uczestnicy Małopolskich Dni Profilaktyki Zdrowia. Imprezie towarzyszyła kampania Kraina wód, w ramach której producenci wód źródlanych, mineralnych i leczniczych na stoisku kampanii udzielali wielu ciekawych informacji na temat swoich wód.

    Na uczestników wydarzenia na stoisku województwa czekał również lifestylowy magazyn Woda to skarb, który zawiera wiele ciekawych i przydatnych informacji na temat naszych wód.

    Zwieńczeniem wydarzenia była rozmowa z Lucyną Rajchel profesor Akademii Górniczo Hutniczej – ekspertem w dziedzinie wód.
    Profesor Rajchel mówiła między innymi o tym jak czytać etykiety zamieszczane na butelkach z wodą, jakie właściwości dla zdrowia mają kąpiele w basenach termalnych i przebywanie w pobliżu tężni solankowych, oraz wykorzystaniu wód w produkcji kosmetyków.

    Dużym zainteresowaniem cieszył się również saturator, z którego serwowano smaczne napoje na bazie małopolskich wód.

    Na koniec w quizie My Małopolska sprawdziliśmy wiedzę uczestników wydarzenia na temat wód mineralnych i Małopolski.

    Galeria zdjęć

  • poniedziałek, 18 września 2017
    Małopolskiej wody nie zabrakło także w czasie Dożynek Prezydenckich w Spale. (...) więcej

    Każde województwo na swoim stosiku miało okazję prezentować swoje sztandarowe produkty. Wśród nich znalazły się także wody mineralne z Małopolski. Mimo zimna i deszczowej pogody, nasza woda znalazła swoich amatorów błyskawicznie znikając ze stoiska.

    Dożynki w Spale odbyły się w dniach 16-17 września. 

  • poniedziałek, 18 września 2017
    Kryniczanka, to woda mineralna, która trafiała do wszystkich uczestników wydarzeń organizowanych w ramach kampanii województwa Małopolska na rowery. (...) więcej

    To woda, która była partnerem serii wydarzeń rowerowych promujących wśród Małopolan jazdę na rowerze. Obecność Kryniczanki na wszystkich wydarzeniach to mocny akcent działań promocyjnych Krainy wód w tej kampanii.  
    W ramach kampanii Małopolska na rowery zorganizowano między innymi 9 Rodzinnych Rajdów Rowerowych w wybranych miejscowościach naszego regionu oraz Małopolska TOUR, wydarzenia plenerowe, takie jak zawody sportowe, zabawy dla najmłodszych, atrakcyjne pokazy rowerowe oraz pikniki w urokliwych zakątkach Małopolski.
    Wydarzenia organizowane w ramach kampanii trwały od pierwszej połowy sierpnia do drugiej połowy września 2017 roku. 

    Galeria zdjęć

  • piątek, 08 września 2017
    Obecności województwa małopolskiego na Forum Ekonomicznym w Krynicy–Zdroju  towarzyszyła także kampania promująca Małopolskę jako miejsca pochodzenia najlepszych wód mineralnych. (...) więcej

    Jednym z elementów dyskusji panelowej "Made in Małopolska - czyli dlaczego pochodzenie ma znaczenie" był temat wód mineralnych pod kątem marki tego typu produktów.
    Wszyscy goście pawilonu Małopolska mieli do  swojej dyspozycji wodę Kryniczankę.

    Galeria zdjęć