Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Dobro jest w Małopolsce

skrzydła anielskie na granatowym tle z napisem Dobro jest w Małopolsce oraz napisem Małopolska

Idea, która przyświecała świątecznej akcji promocyjnej Województwa Małopolskiego i Polskiego Czerwonego Krzyża oddział w Małopolsce to pokazanie, że warto być dobrym i pomagać innym. Pokazanie, że w tym szczególnym bożonarodzeniowym okresie wszyscy potrzebujący mogą liczyć na pomoc. Poprzez akcję Dobro jest w Małopolsce mieszkańcy regionu byli zachęcani do dzielenia się życzliwością i uśmiechem, a także drobnymi, miłymi gestami, które pozornie nieistotne dla wielu osób były bardzo ważne. Święta Bożego Narodzenia nie dla wszystkich są radosnym momentem, zwłaszcza gdy świąteczne dni przychodzi spędzać w samotności lub przy pustym stole. Dlatego połączyliśmy siły i sprawiliśmy, że dzięki wsparciu oraz upominkom, świąteczna radość wypełniła wiele domów w regionie, w tym także domów dziecka.

Kampania została przeprowadzona z wykorzystaniem różnych narzędzi komunikacji. Prowadzona była zarówno w przestrzeni miejskiej oraz online. Wykorzystywała zarówno tradycyjne jak i niekonwencjonalne formy promocji. W regionie, w tym w agendach Urzędu Marszałkowskiego, w szkołach i sklepach zorganizowano zbiórki żywności dla potrzebujących. W Urzędzie Marszałkowskim zorganizowano także zbiórkę prezentów dla podopiecznych domów dziecka z całego regionu. Zbiórka miała charakter dedykowany tj. każde dziecko otrzymało taki prezent jaki zamówiło. Mikołaj gościł                  w 6 domach dziecka, obdarowując 150 podopiecznych. W urzędzie dla wszystkich chętnych pracowników oraz jego klientów zorganizowano akcję krwiodawstwa.

Layout kampanii
oparto na motywie anielskich skrzydeł z wykorzystaniem regionalnego elementu tj. koronki z Bobowej. Na potrzeby wydarzenia wykonano ścianki z layoutem kampanii, anielskie skrzydła, tabliczki okolicznościowe np.: Mikołaj powiedział, że byłem grzeczny, koszulki, naklejki na odzież wierzchnią, wykonano branding wózków sklepowych, torebki na dary dla potrzebujących oraz upominki dla domów dziecka, tatuaże i balony dla najmłodszych, upominki w postaci świątecznych aniołków. Wydrukowano także plakaty oraz ulotki informujące o prowadzonych zbiórkach żywności, które były dystrybuowane w szkołach, sklepach i instytucjach publicznych. Przeprowadzono kampanię promocyjną na nośnikach typu billboard w całym regionie. Prowadzono akcje eventowe w kilku miastach. O akcji informowano poprzez spoty radiowe emitowane w Radio Kraków oraz RDN Małopolska/Nowy Sącz. Informacje o kampanii pojawiły się także na stronach internetowych gmin zaangażowanych w akcję. Posłużono się także kanałami własnymi województwa tj. www.malopolska.pl, fanpage Małopolska, Telewizja Małopolska. Podsumowanie kampanii stanowił spot promocyjny, który obrazował zrealizowane działania.             

W kamach kampanii obdarowaliśmy 150 dzieci z 6 małopolskich domów dziecka, przekazaliśmy potrzebującym wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem ponad 1000 paczek z żywnością, oddaliśmy ponad 25,5 l krwi podczas świątecznej akcji krwiodawstwa, skrzydlate anioły odwiedziły 6 małopolskich jarmarków bożonarodzeniowych, wyemitowano 90 spotów radiowych, a w przestrzeni miejskiej pojawiło się 45 dedykowanych billboardów.

Hasło: Dobro jest w Małopolsce

Termin: 9-22 grudnia 2019

Zobacz również: