Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska na rowery. 100% emocji

Działo się!

Sportowe imprezy dla amatorów i widowiskowe rajdy dla zawodowców, zbiórka używanych rowerków dla dzieci z domów dziecka, a także nietypowe eksperymenty – a wszystko to w ramach kampanii promocyjnej województwa małopolskiego (2018) „Małopolska na rowery. 100% emocji”.

Kampania społeczno-promocyjna "Małopolska na rowery – 100% emocji" przekonywała, że jazda na rowerze to nie tylko sposób na weekend, ale też duża dawka endorfin oraz prawdziwe emocje.

Celem kampanii było zachęcenie do jazdy na rowerze w Małopolsce wszystkich, bez względu na wiek. W roku 2018 w sposób szczególny działania były koncentrowane na aktywizacji grupy dzieci i młodzieży.

Okazji do jazdy na rowerze nie brakowało. Odbył się cykl Rodzinnych Rajdów Rowerowych: Kraków-Trzebinia (5 maja), Nowy Targ (19 maja), Szczucin (17 czerwca), Gorlice (24 czerwca), Przeciszów (7 lipca), Dobczyce (8 lipca) i Alwernia (22 lipca). Na rajd można było wybrać się z całą rodziną – oprócz przejazdów na trasach o różnych poziomach trudności, czekały również konkursy, gry i zabawy.

W 2018 roku zwiedzić region można było także podczas Małopolska Tour. W ramach Małopolska Tour zaplanowano wydarzenia w małopolskich miastach z wielkim finałem 9 września w Oświęcimiu.

Województwo Małopolskie, jako partner tytularny, zapraszało również do udziału w wydarzeniach Małopolska Joy Ride Festiwal. Odbył się festiwal główny w Kluszkowcach (25-27 maja) oraz Małopolska Joy Ride Zakończenie Sezonu (21-23 września, Zakopane Harenda). 

Małopolska Joy Ride Festiwal 2018 – relacja

Wszystkich, którzy chcieli przeżyć emocje związane z ekstremalną jazdą na rowerze, Małopolska zaprosiła również na specjalny pokaz akrobacji rowerowych, który odbył się 2 czerwca w Skawinie.

Pokaz akrobacji rowerowych na Święcie Małopolski w Skawinie

Podobnie jak w latach ubiegłych, Małopolska wspierała Małopolski Wyścig Górski.

Przedsięwzięcia realizowane w ramach kampanii miały na celu zaszczepienie w młodych ludziach pasję do jazdy rowerem oraz pokazywały, że to właśnie rower kształtuje siłę, wytrzymałość, charakter i pewność siebie, dostarczając wielu wspaniałych wrażeń.

Kampania pokazywała jak duże jest spektrum odczuwanych emocji z różnych form jazdy na rowerze. Taki właśnie przekaz znalazł się na 20 billboardach w Krakowie oraz na reklamie całopojazdowej na tramwajach. Kreacje kampanijne były połączone z komunikacją projektu „made in Małopolska” pokazując, że najlepsze formy aktywności rowerowej pochodzą właśnie z naszego regionu.

Sporo emocji budziły również eksperymenty społeczne, w których Małopolska namawiała mieszkańców i turystów do sprawdzenia swojej wytrzymałości, walki ze swoimi słabościami i wiary w to, że częstsza jazda na rowerze może dodać pewności siebie, a czasem nawet zmienić życie.

W pierwszym eksperymencie (wytrzymałościowym) uczestnicy wzięli udział w „wyścigu” z Krakowa na Rysy. Eksperyment został zrealizowany w specjalnej sali imitującej warunki treningu wysokogórskiego. Jego uczestnicy – 3 aktywnych rowerzystów i 3 osoby prowadzące siedzący tryb życia – mieli pokonać całą trasę, która symulowała przewyższenia terenu i zmieniające się warunki atmosferyczne.

Zobacz film:

Małopolska na rowery!

W ramach kampanii nie zabrakło emocji związanych z ekscytującymi rowerowymi wyzwaniami i przełamywaniem własnych słabości. To wszystko dzięki eksperymentom społecznym oraz dużej dawki szczęścia z dzielenia się z innymi dzięki akcji „rowerki dla dzieci z domów dziecka”.