Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolski Festiwal Smaku. Zjedz na polu!

Małopolski Festiwal Smaku – projekt skupiający działania związane z promocją małopolskich produktów regionalnych i tradycyjnych. Pod koniec 2003 roku Samorząd Województwa Małopolskiego podjął decyzję o realizacji projektu "Małopolski Smak", którego końcowym efektem miało się stać wykreowanie wydarzenia o zasięgu regionalnym, skupiającego producentów żywności z terenu Małopolski oraz osiągnięcie realnego efektu rynkowego, związanego ze sprzedażą małopolskich przysmaków.

W 2016 roku odbyła się dwunasta edycja Małopolskiego Festiwalu Smaku.

grafika ludzie od tyłu na łące z balonami

Małopolski Festiwal Smaku. Zjedz na polu!

  • Foodtracki

Małopolski Festiwal Smaku w 2016 roku zaprezentował się w całkiem nowej odsłonie. Tym razem regionalnych smaków można było próbować prosto z foodtrucków! I nie zakończyło się tylko na degustacji. Jak w każdej kuchni na czterech kółkach, była możliwość zamówienia tych dań, które najbardziej przypadną do gustu gościom festiwalu.

W dniach 28 czerwca do 16 października 2016 roku w siedmiu miastach Małopolski – Krakowie, Skawinie, Miechowie, Nowym Targu, Krzeszowicach, Tarnowie i Wadowicach mieszkańcy i turyści odkrywali regionalne produkty w zupełnie nowej odsłonie, kuchni świata. Kampanię „Zjedz na Polu” oficjalnie zainaugurował Marszałek Województwa Małopolskiego na placu Wolnica w Krakowie, podczas konferencji prasowej. Motyw przewodni kampanii oparto na idei street foodu czyli „ulicznego jedzenia”, wprost ze stoiski mobilnych kuchni tzw. food trucków. Niecodzienna konwencja pozwoliła na zaskakujące połączenie lokalnych produktów zarówno z tradycyjnymi przepisami jak i przysmakami kuchni świata.

  • Pokazy kulinarne szefów kuchni

Dużą popularnością cieszyły się pokazy kulinarne prowadzone przez utytułowanych szefów kuchni m.in. Sebastiana Schroma – ambasadora Małopolskiego Festiwalu Smaku, Jerzego Poznańskiego, Andrzeja Pawlasa, Piotra Reguckiego i Bartosza Kwiatkowskiego ze Stowarzyszenia Małopolskie Dziedzictwo Smaku oraz blogerów Annęi Piotra Wlezieniów. Nowa, innowacyjna formuła Festiwalu zainteresowała nie tylko osoby, które od lat były gośćmi Festiwalu, ale także grupę osób młodych, szukających nowości, ale równocześnie ceniących smak i wysoką jakość produktów lokalnych.

  • Strefy dla każdego

Dla gości Festiwalu przygotowano kilka stref, w tym: strefę mobilnych stoisk gastronomicznych – kuchnia, w której prowadzono pokazy gotowania, kawiarenka serwująca słodkości oraz food trucki sprzedające małopolskie dania oraz potrawy kuchni światowej, przygotowywane z  lokalnych produktów. Do dyspozycji gości Festiwalu oddano także strefę producentów oferujących małopolskie smakołyki, strefę chillout wyposażoną w siedziska z parasolami, strefę aktywności dla najmłodszych, strefę aktywności artystycznych, w której można było posłuchać muzyki, a także strefę rowerową, w której mieszkańcy wykręcali kilometry dla swojego miasta.

  • Kino letnie

Na koniec każdego dnia w wieczornym kinie letnim można było obejrzeć kulinarną nowość filmową pod tytułem „Ugotowany”. Finał kampanii zorganizowano w październiku w krakowskim Hotelu Forum Przestrzenie, gdzie Małopolski Smak połączył swoje siły z Najedzonymi Fest pod wspólnym hasłem „Najedzeni Fest Małopolskim Smakiem”. Przez cały okres trwania kampanii Województwo Małopolskie, zgodnie z założeniami marketingu wartości, wspierało podopiecznych Stowarzyszenia SIEMACHA umożliwiając organizacji przeprowadzenie zbiórek publicznych, a także prezentacji umiejętności artystycznych dzieci i młodzieży współpracującym z SIEMACHĄ. Partnerem kampanii została sieć handlowa MAKRO, która przekazała produkty spożywcze do festiwalowej kuchni, a także Hotel Dosłońce, który przekazał vouchery do SPA w ramach konkursów prowadzonych podczas letnich wydarzeń.

Działania promocyjne w 2016 roku:

  • Billboardy, reklama mobilna, prasa, Internet

Kampanię uzupełniono działaniami promocyjnymi wśród których znalazły się m.in: billboardy promocyjne w całej Małopolsce, plakaty i reklama mobilna, artykuły w magazynie What’s Up. Działania prowadzone były na stronie internetowej Województwa Małopolskiego oraz na oficjalnym fanpagu Małopolski (facebook).

  • Spot reklamowy

Na potrzeby kampanii wyprodukowano spot promocyjny, który został wyemitowany w dniach 26-31 sierpnia 2016 roku na antenie ogólnopolskiej stacji telewizyjnej TVN w tzw. prime time, a także na kanałach MIX URBAN m.in.: TVN24, TVN BiŚ, w Discovery, Ale Kino, National Geographic itd. Łącznie spot został wyemitowany w telewizji TVN ponad 300 razy. Działania w TVN zostały wzmocnione prezentacją spotu na platformie internetowej Player.pl. Dodatkowo spot ukazał się także na antenie regionalnej Telewizji Kraków, a spoty radiowe miały swoje odsłony w radiu RMF MAXXX przez cały okres trwania kampanii.

Małopolski Festiwal Smaku - Zjedz na polu

Małopolski Festiwal Smaku - Zjedz na polu

Spot promujący kampanię 

Małopolski Festiwal Smaku. „Zjedz na Polu” cieszył się dużym zainteresowaniem mediów i internautów. Na jego temat ukazało się ponad 250 publikacji medialnych, 500 wzmianek w mediach społecznościowych. Imprezy odwiedziło 50 000 gości, zaprezentowało się 85 wystawców, wydano 9 000 porcji degustacyjnych.

Wydarzenia z cyklu Małopolski Festiwal Smaku. Zjedz na Polu! odbyły się w:

Krakowie - 28 sierpnia, Plac Wolnica -> zobacz galerię
Skawinie - 3 września, Rynek -> zobacz galerię
Miechowie - 4 września, wydarzenie towarzyszące Dożynkom Wojewódzkim -> zobacz galerię
Nowym Targu - 11 września, Rynek-> zobacz galerię
Krzeszowicach - 18 września, Rynek -> zobacz galerię
Tarnowie - 25 września, Rynek -> zobacz galerię
Wadowicach - 2 października, Rynek -> zobacz galerię
Krakowie - 15-16 października - Hotel Forum Przestrzenie, wydarzenie towarzyszące Najedzonym Fest organizowane pod nazwą „Najedzeni Fest Małopolskim Smakiem" -> zobacz galerię

Start wszystkich wydarzeń miał miejsce o godzinie 12:00. W programie było m.in. foodtruckowe miasteczko, pokazy gotowania, degustacje, możliwość zakupu regionalnych przysmaków, fotobudka, rowerowy tandem, atrakcje dla najmłodszych, a na zakończenie kino plenerowe (z wyjątkiem Miechowa i Najedzonych Fest).

Galeria zdjęć