Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska - tu mieszka szczęście

"Małopolska - tu mieszka szczęście. Poczuj ducha świąt" - kampania zrealizowana w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia 2016 roku, mająca na celu promowanie Małopolski jako regionu będącego odpowiedzią na współczesne zabieganie, poczucie pustki, poszukiwanie głębszych wartości i sensu.

Działania promocyjne:

  • Eksperymenty społeczne

W ramach kampanii Województwo Małopolskie zrealizowało trzy eksperymenty społeczne, pokazujące, że szczęściem warto się dzielić. Eksperymenty społeczne stanowiły innowacyjną formę lokowania marki Małopolska w kontekście podkreślenia wartości społecznych. To pionierskie w skali urzędu działanie pozwoliło na promowanie Małopolski, jako regionu wyróżniającego się niezwykłą atmosferą, do którego warto przyjechać w okresie świątecznym.
Wśród nich, na uwagę zasługuje m.in. niespodziewane pojawienie się Mikołaja w pociągu Kolei Małopolskich, który rozdawał prezenty i wywoływał uśmiech zaskoczonych podróżnych. Zobacz więcej
W drugim eksperymencie społecznym, zrealizowanym w przestrzeni miejskiej, mieszkańcy i turyści przechodzący przez Rynek Główny w Krakowie otrzymali nietypowe prezenty, które pozwoliły im na zatrzymanie w codziennym pędzie i chwilę refleksji. Zobacz więcej
Z kolei trzeci eksperyment społeczny udowodnił, że „Ducha Świąt” w Małopolsce można poczuć nawet na przystanku podczas oczekiwania na tramwaj.

Poczuj Ducha Świąt - Kolędowanie!

Filmy dokumentujące przeprowadzone eksperymenty społeczne zostały zamieszczone w intrenecie, zyskując duże zainteresowanie i sympatię odbiorców.  Wyświetlono je aż 1 741 325 razy.

  • Działania w Internecie

Kampania "Małopolska - tu mieszka szczęście. Poczuj ducha świąt" - realizowana była głównie w internecie – z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Na oficjalnym fanpage’u Małopolski (FB/LubieMalopolske) codziennie, począwszy od 1 grudnia publikowane były specjalne posty pozwalające „Poczuć Ducha Świąt”.
Dodatkowo, przygotowane zostały dedykowane kontekstowe gify skierowane do mieszkańców miast i regionów, m.in. Wrocławia, Gdańska, Łodzi, Warszawy czy Poznania w formie reklamy geotargetowanej na Facebooku.
Kampania była prowadzona także na Snapchacie, Instargamie i Youtube.

  • Outdoor

W głównych miastach Polski (Kraków, Warszawa, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Olsztyn, Katowice) zlokalizowane zostały billboardy, na których w pierwszej części kampanii można było znaleźć pytania odwołujące się do emocji i skłaniające do refleksji, np. „Wieje nudą?”, „Czujesz pustkę?”, „Harujesz jak wół?”, „Szukasz szczęścia?”. Odpowiedź przyniosła druga odsłona kampanii – to w Małopolsce mieszka duch świąt i tu warto je spędzić! Billboardy z hasłem, logo Małopolski i wizerunkiem Mikołaja promowały region jako remedium na współczesne zabieganie, poczucie pustki, poszukiwanie głębszych wartości i sensu. Właśnie dlatego święta w Małopolsce są takie wyjątkowe.
Outdoor był tylko elementem towarzyszącym kampanii, wykorzystanym dla wzmocnienia działań.

Koncepcję kampanii przygotował Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Marki Małopolska, który dokonał również planowania i zakupu mediów. Kreację graficzną przygotowała firma Advert Sp. z o.o. Za realizację filmów dokumentujących eksperymenty społeczne odpowiadała agencja Solaris Media.

Galeria zdjęć