Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Ja Małopolska

„Ja Małopolska” - kampania promocyjna zorganizowana w 2015 roku z okazji 25-lecia istnienia samorządu terytorialnego w Polsce. Kampania była wyjątkowym projektem z uwagi na fakt, iż zamiast koncentrować się wyłącznie na pięknych krajobrazach Małopolski, pokazywała pozytywne cechy mieszkańców regionu, którzy testują swoją wiedzę, kreatywność… i zdolność do współpracy.

Kampania „Ja Małopolska” wpisywała się w obchody 25-lecia istnienia samorządu terytorialnego a jej celem było m.in. wzmocnienie poczucia wspólnoty mieszkańców Małopolski, budowanie regionalnej i wojewódzkiej tożsamości mieszkańców, budowanie tożsamości regionu, przedstawienie Urzędu Województwa jako “gospodarza” regionu, edukacja z zakresu samorządu terytorialnego oraz dostarczenie wakacyjnej rozrywki mieszkańcom Małopolski.

Działania promocyjne w 2015 roku:

  • Media społecznościowe

Kampania „Ja Małopolska” poprzez swój charakter i realizację m.in. w mediach społecznościach była jednym z pierwszych działań Województwa Małopolskiego wykorzystujących te kanały komunikacji marketingowej.

  • Spot promocyjny

Ważnym elementem realizacji kampanii „Ja Małopolska” był przygotowany spot promocyjny, który pokazał mieszkańców małopolski jako wspólnotę, która pomimo różnicy w wieku, pochodzeniu oraz różnic statusie społecznym tworzy Region Małopolski. W sumie, w filmie wzięło udział ponad 130 osób przedstawionych w blisko 100 ujęciach filmowych. Do filmu wybrano osoby ciekawe, charakterystyczne, pozytywne, uśmiechnięte, ale też w charakterystycznych strojach. Zdjęcia filmowe zostały wykonane w dwunastu lokacjach na terenie województwa: Wieliczka, Tarnów, Gorlice, Nowy Sącz, Limanowa, Niepołomice, Zakopane, Sucha Beskidzka, Wadowice, Oświęcim, Skawina, Kraków, Skała. W tym celu przejechaliśmy blisko 700 kilometrów, m. in Camperem Małopolskim, który w każdej odwiedzanej miejscowości wywołał zainteresowanie mieszkańców i turystów.

Spot

Spot



  • Quiz

Kampania wystartowała 11 czerwca – wtedy ruszył etap internetowy, który potrwał do 7 lipca. Na uczestników na stronie www.jamalopolska.pl czekał quiz sprawdzający wiedzę o regionie i władzach samorządowych oraz dwa kreatywne zadania: przesłanie zdjęcia lub filmu ukazującego piękno regionu, z którego dany uczestnik pochodzi.



  • Dwa etapy kampanii

Kampania „Ja Małopolska” skierowana była do mieszkańców 22 powiatów Województwa Małopolskiego i składała się z dwóch etapów. Pierwszy to konkurs internetowy przeprowadzany za pomocą strony www.jamalopolska.pl , drugi – Małopolskie Kino Letnie.
Punkty uczestników w konkursie na stronie www.jamalopolska.pl były sumowane, dając wynik dla powiatu, w którym mieszkają. Im więcej mieszkańców z danego powiatu wzięło udział w konkursie, tym większe miał on szanse na zwycięstwo. Trzy powiaty z najlepszymi wynikami odwiedziło w okresie wakacyjnym Małopolskie Kino Letnie, ponadto 3 kolejne powiaty do których przyjechało Małopolskie Kino Letnie, wybrała komisja, biorąc pod uwagę pomysłowość powiatów w zadaniach kreatywnych.
Ponadto w ramach prowadzonych działań zostali wyłonieni najlepsi uczestnicy biorący udział w konkursie.

W tym samym dniu na oficjalnym funpagu Województwa Małopolskiego rozpoczęła się publikacja postów dedykowanych trwającej kampanii mających na celu edukację z zakresu wiedzy o regionie oraz o samorządzie terytorialnym.

  • Działania promocyjne w oparciu o display

Jednocześnie z trwaniem działań promocyjnych na stronie www.jamalopolska.pl oraz na oficjalnym funpagu Województwa Małopolskiego zostały przeprowadzone działania promocyjne w oparciu o display (RON, portale horyzontalne), YouTube oraz Retargeting. Początkowo reklama była kierowana do mieszkańców miejscowości w województwie małopolskim, powyżej 18 roku życia, w dalszej części kampanii nastąpiło poszerzenie grupy docelowej do mieszkańców województwa małopolskiego korzystających z tabletów oraz komputerów.

W trakcie trwania projektu reklama kampanii „Ja Małopolska” została wyemitowana ponad 10 mln razy. Liczba ta przewyższała wielkość grupy docelowej, gdyż reklama była zawsze emitowana kilkukrotnie do każdego użytkownika.

Drugim etapem realizacji kampanii „Ja Małopolska” było zorganizowanie w zwycięskich powiatach Małopolskiego Kina Letniego. Małopolskie Kino Letnie odwiedziło:

15.08.2015 – Powiat Nowosądecki – Gródek nad Dunajcem
22.08.2015 – Powiat Suski – Sucha Beskidzka
29.08.2015 – Powiat Oświęcimski – Kęty
05.09.2015 – Powiat Miechowski – Miechów
12.09.2015 – Powiat Tarnowski – Ciężkowice

Małopolskiemu Kinu Letniemu towarzyszył namiot rozrywek, który działał przed seansami, w którym były organizowane gry, zabawy i quizy dla dzieci i młodzieży. Ponadto zostały zorganizowane turnieje wiedzy o Małopolsce w których wzięli udział uczestnicy wydarzeń. Dopełnieniem atrakcji była fotobudka, gdzie wszyscy uczestnicy mogli sobie zrobić zdjęcia i otrzymać wydruk z hasłem kampanii. Zgromadzone w ten sposób materiały wykorzystane zostały następnie do promocji Województwa Małopolskiego.

Przebieg realizacji Małopolskiego Kina Letniego w poszczególnych miejscach został udokumentowana na stronie www.jamalopolska.pl w postaci zdjęć oraz filmików, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.

Organizatorem kampanii „Ja Małopolska” był Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Marki Małopolska.

Galeria zdjęć