Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Duch Świąt pochodzi z Małopolski

"Duch świąt pochodzi z Małopolski" - kampania, która oprócz promocji wizerunkowej Małopolski propagowała również ideę dobroczynności i pomagania potrzebującym. Kampania nastawiona była z jednej strony na dobroczynność i pomoc dzieciom z domów dziecka, szczególnie w okresie świątecznym, a z drugiej strony prezentowała Małopolskę jako jedyny region w Polsce, który jest tym magicznym miejscem z duszą, posiadającym wszelkie atrybuty, dzięki którym to właśnie w Małopolsce spędza się wyjątkowe święta.

Kampania „Duch Świąt pochodzi z Małopolski” towarzyszyła Wigilijnemu Małopolskiemu Smakowi

Działania promocyjne w 2015 roku:

  • Partnerstwo

Województwo Małopolskie podjęło działania wraz z Partnerami kampanii tj. Termami Bukovina, 4F, Teekanne, Onetem, Sekretem Smaku, Bistro 11, które wpisywały się w klimat świątecznego czasu, poprzez zapewnienie pobytu dzieciom w ciekawych miejscach, ubieranie choinki, upominki, wspólną wigilię.

  • Upominki

W ramach kampanii Małopolska zakupiła także w Fundacji TVN misie, które stanowiły formę upominku świątecznego dystrybuowanego przez Małopolskę. Tym samym Małopolska była pierwszym regionem, który poprowadzi tego typu działania, wspierając jednocześnie potrzebujących.

  • Spoty promocyjne

Twarzą kampanii został pochodzący z Podhala Piotr Cyrwus, z którym w roli głównej powstały świąteczne spoty promujące tradycje i zwyczaje świąteczne, w tym spot instruktażowy traktujący o savoir vivrze przy świątecznym stole. Spoty zostały wyemitowane na oficjalnym fanpagu fb.com/lubiemalopolske,. ciesząc się kilkudziesięcioma tysiącami odsłon i wieloma udostępnieniami.

Duch Świąt pochodzi z Małopolski

Duch Świąt pochodzi z Małopolski
  • Konkursy

Na facebooku przeprowadzono również dwa konkursy: na najładniejszą choinkę, a także konkurs w którym internauci udawadniali, że duch świąt mieszka właśnie u nich.

  • Wydawnictwo

W ramach kampanii przygotowano dedykowane wydawnictwo pod nazwą „Małopolska na Gwiazdkę”, które prezentowało 12 wigilijnych dań charakterystycznych dla Małopolski.

  • Akcja „Gadżet za bańkę”

Zwieńczeniem kampanii było wydarzenie na Rynku Głównym w Krakowie w ramach którego zaproszono Krakowian do przyjścia na Rynek i ubierania choinki wspólnie z dziećmi z domu dziecka. W zamian za ozdobę przyniesioną na choinkę, można było otrzymać upominek od Województwa w ramach akcji „Gadżet za bańkę”. Przystrojone drzewko pozostało na płycie Rynku na cały okres Świąt Bożego Narodzenia.
Wydarzeniu towarzyszył Wigilijny Małopolski Smak – kiermasz regionalnych przysmaków – wędliny prosto z wędzarni, domowe wypieki, przetwory owocowe, miody, ryby i wielu innych przysmaków można było skosztować, a także zakupić. Pan Jacek Krupa - Marszałek Województwa złożył, Małopolanom wprost z krakowskiego Rynku, wspólnie z podopiecznymi domu dziecka, świąteczne życzenia. Każdy, kto zawitał na Rynek Główny również mógł złożyć życzenia, pozdrowić, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie i zabrać je do domu jako pamiątkę. Przedstawiciele domów dziecka odebrali z rąk Pana Marszałka vouchery ufundowane przez Partnera kampanii Termy Bania na pobyt w Białce Tatrzańskiej (całodzienny pobyt wraz z wyżywieniem dla 40 osób), a także upominki przygotowane przez firmę 4F.

 

 

 

Galeria zdjęć