Większość pacjentów jest leczona w trybie ambulatoryjnym i środowiskowym - 14 tyś. osób znajduje się pod stałą opieką domową szpitala, czego konsekwencją jest około 150 tyś. porad i wizyt domowych rocznie, wobec około 7 tyś. przyjęć rocznie na oddziały stacjonarne.
Dzięki zakupionym ostatnio przez szpital 50 zestawom do pracy zdalnej dla lekarzy i terapeutów, które składają się z kamerki oraz słuchawek i mikrofonu, możliwe jest prowadzenie zdalnych konsultacji i teleporad oraz opieki, a nawet psychoterapii indywidualnych.
Pacjenci ze zrozumieniem i z satysfakcją, świadomi obaw związanych z ryzykiem jakie powoduje przemieszczanie się, przyjmują możliwość korzystania z tej formy świadczeń. Także zdalnie przekazywane są im e-recepty i e-zwolnienia lekarskie, oczywiście po telekonsultacji z lekarzem.
W podobnym trybie prowadzone są zajęcia dla pacjentów dziennych oddziałów psychiatrycznych. W godzinach pracy personel oddziałów telefonuje lub łączy się z pacjentami i udziela konsultacji oraz porad, a także prowadzi zajęcia psychoterapii indywidualnej. W sytuacji, gdy zdaniem lekarza konieczna jest osobista konsultacja, jest ona oczywiście możliwa w ustalonym z pacjentem terminie.
Każdy telekontakt z pacjentem rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu epidemicznego, tak aby pacjenci czuli się zaopiekowani nie tylko pod kątem schorzeń, które są przyczyną leczenia w naszym szpitalu, ale także ze względu na ryzyko zakażenia koronawirusem.
Podobnie jak w innych szpitalach wstrzymane zostały planowe przyjęcia i kwalifikacje do oddziałów stacjonarnych, natomiast Izba Przyjęć w szpitalu działająca w systemie 7 dni/24 godz. przyjmuje pacjentów w stanach ciężkich, z zagrożeniem życia. Wizyta w Izbie Przyjęć poprzedzona jest zawsze wywiadem epidemiologicznym.