Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Województwo Małopolskie wśród liderów promocji

Turystyka
05 stycznia 2011
Małopolska i Śląsk, a wśród miast: Poznań i Wrocław to liderzy promocji. Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc opublikował wyniki badania „Promocja jednostek samorządu terytorialnego w opinii szefów promocji”. Małopolska i Kraków zwyciężyły dodatkowo w kategorii promocji turystycznej.

Fundacja Best Place w okresie 15.09-30.10.2010 r. przeprowadziła ankietę internetową. Jej celem było wytypowanie miast i regionów, które najlepiej promują się oraz wskazanie barier w promowaniu jednostek samorządu terytorialnego i efektywnych form promocji. Do udziału w badaniu zaproszono 55 przedstawicieli jednostek odpowiedzialnych za promocję w urzędach miast i dużych gmin (powyżej 100 tys. mieszkańców) i w urzędach marszałkowskich.

Respondenci wskazali, że najlepsi w promocji wśród regionów są Małopolska i Śląsk, a wśród miast: Poznań i Wrocław. Dodatkowo, Małopolska i jej stolica najlepiej przyciągają turystów.  W badaniu oceniano również, które polskie miasto lub region prowadzi najbardziej widoczne działania promocyjne (Poznań), wizerunek prezydenta którego miasta najsilniej wpływa na wizerunek tego miasta (Wrocław), prezydent którego miasta swoją postawą najsilniej wspiera działania promocyjne swojego miasta (Poznań, na piątym miejscu Kraków) oraz które samorządy najlepiej prowadzącą działalność promocyjną w obszarach biznesu (Poznań i Wrocław) i jakości życia (Wrocław, na czwartym miejscu Kraków).

Raport "Promocja jednostek samorządu terytorialnego w opinii szefów promocji"

Tagi: WYDARZENIA