Promocja polskiej oferty turystyki kulturowej, aktywnej i przyrodniczej odbywa się pod hasłem „Poland. Come and find all colours of life”. Potencjał różnych części naszego kraju został pokazany w ciekawy, interaktywny sposób. Obok atrakcji prezentowanych w Pawilonie Polski, na terenie targów umieszczono mobilny punkt informacji turystycznej z multimedialnymi ławeczkami oraz symulator rowerowy 5D. W ramach tygodnia polskiej turystyki swoje atrakcje dla miłośników podróżowania prezentują Warszawa, Wrocław i Dolny Śląsk, Lublin i województwo lubelskie oraz województwo podlaskie. W tym gronie nie mogło również zabraknąć Małopolski i Krakowa.
Do wizyty w naszym regionie zachęcali Leszek Zegzda i Jacek Krupa z zarządu województwa. Przedstawiciele samorządu nie tylko rekomendowali podróżnikom najciekawsze miejsca Małopolski, ale również rozdawali czerwone korale i foldery promocyjne. Szczególną ciekawość turystów z całego świata wzbudził Lajkonik – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli naszego województwa. Obok niego w Mediolanie pojawił się też koralowy „Camper Małopolski”, mobilny punkt informacji turystycznej o regionie. Podczas EXPO promowane są także Światowe Dni Młodzieży 2016 roku.
Warto przypomnieć, że tydzień turystyki to nie jedyna okazja do poznania atutów Małopolski – od 5 do 11 października zorganizowany zostanie Tydzień Małopolski. Na zwiedzających czekać będzie interaktywny ogród doświadczeń, strefa slow food z produktami regionalnymi oraz centrum spotkań, gdzie wyświetlane będą prezentacje na temat Małopolski. Wiele miejsca poświęcone zostanie też promocji gospodarczej regionu oraz zachęceniu przedsiębiorców do inwestowania w Małopolsce i nawiązania współpracy z firmami z tej części Polski.
(Biuro prasowe / mbab)