Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Turystyka motorem rozwoju regionów

Turystyka
05 maja 2015
Turystyka to kluczowa branża dla wielu europejskich regionów: jest doskonałym narzędziem tworzenia nowych miejsc pracy, promocji regionu i rozwoju ekonomicznego. O tym jak ważne jest  odpowiedzialne i zrównoważone podejście w tej dziedzinie rozmawiano podczas popołudniowego panelu Europejskiego Kongresu Samorządów, którego uczestnikiem był członek zarządu Leszek Zegzda.

Przedstawiciele Chorwacji, Mołdawii oraz Niemiec przedstawili podczas dzisiejszej dyskusji własne spojrzenie na rozwój i znaczenie turystyki. Podkreślano jak ważny jest zrównoważony rozwój turystyki, który uwzględnia m.in. ochronę środowiska naturalnego czy harmonijny rozwój infrastruktury a także przemyślane plany i strategia, która pomoże korzystać z dobrych stron tej branży.

- Jak wiele innych regionów Małopolska boryka się ze zjawiskiem koncentracji ruchu turystycznego w określonych miejscach, podczas gdy inne atrakcje turystyczne pozostają mało rozpoznawalne  – mówił dziś podczas panelu Leszek Zegzda.
Regionom ciężko jest przebić się i zaistnieć w świadomości europejskiej – podkreśla podając przykład Małopolski, która w Europie kojarzona jest głównie z Krakowem, ewentualnie Wieliczką czy Auschwitz-Birkenau. – Mamy się czym szczycić, chociażby górami czy naszymi bogatymi tradycjami. Takie miejsca jak np. Krynica czy Szczawnica – miejsca niezwykle atrakcyjne turystycznie – powinny być promowane wraz ze swoją stolicą – Krakowem, który jest znany w Europie i na świecie – przekonywał Zegzda. Podkreślił, że przez minione 25 lat Małopolska pokonała szereg trudności jeśli chodzi o rozwój turystyki i obecnie stoi przed nowymi wyzwaniami, m.in. walce o czystość powietrza.

Członek zarządu przedstawił też dane dotyczące małopolskiej turystyki: dochody na poziomie 11 mld zł, ponad 25 proc ludzi aktywnych zawodowo w Małopolsce zatrudnionych w tej branży, wpływy z turystyki stanowią 10 proc. PKB Krakowa i 8 proc. PKB Małopolski.

(Biuro prasowe/mprz)

Galeria zdjęć