Plan merytoryczny i finansowy zakłada kontynuację najważniejszych projektów oraz wprowadzenie nowych zadań, które powinny przyczynić się do bardziej spójnej i kompleksowej realizacji działań promujących region. Zaplanowano realizację m.in. następujących projektów:
- Kampania promocyjna "Małopolska LATEM" i "Małopolska ZIMĄ"
- "Odkryj Małopolskę" – kampania na wyselekcjonowanych rynkach zagranicznych, w tym wizyty studyjne dziennikarzy i touroperatorów,
- Realizacja wydawnictw o walorach i ofercie turystycznej regionu: "Małopolska – katalog ofert turystycznych", "Małopolska – informator agroturystyczny ", Przewodnik turystyczny po Małopolsce
- Udział w krajowych i zagranicznych targach turystycznych oraz realizacja ukierunkowanych prezentacji i warsztatów udziałem branży turystycznej
- Rozwój Szlaku Architektury Drewnianej – m.in. odnowa i uzupełnienie oznakowania turystycznego przy obiektach oraz na drogach dojazdowych
- Organizacja Małopolskich obchodów Światowego Dnia Turystyki
- Realizacja plebiscytów "Najlepsza stacja narciarska w Małopolsce", "Odys" "Wielkie Odkrywanie Małopolski", "Małopolski Festiwal Smaku"
- Badania ruchu turystycznego w regionie – badania ilościowe i jakościowe
- Realizacja zadań z dziedziny turystyki i wypoczynku poprzez otwarty konkurs ofert "Małopolska Gościnna", zgodnie z Programem współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2007.