Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolski System Informacji Turystycznej

Turystyka
11 kwietnia 2008
Województwo Małopolskie jako pierwsze w Polsce podjęło wyzwanie utworzenia profesjonalnego systemu informacji turystycznej – Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. To projekt, który ma na celu rozwój i integrację regionalnej informacji turystycznej w warstwie cyfrowej i analogowej. Dzisiaj, 11 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim odbyła się publiczna prezentacja projektu. Gospodarzem spotkania był Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda – odpowiedzialny w Zarządzie m.in. za rozwój turystyki w regionie.

Środki finansowe na realizację projektu zostały zagwarantowane w Małopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2007 – 2013 ze szczególnym uwzględnieniem Priorytetu 3 „Turystyka i przemysł kulturowy” Działanie 3.1 „Rozwój infrastruktury turystycznej”. Na poziomie regionalnym priorytet będzie realizował cele Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2007 – 2013 określone w polu A „Konkurencyjność gospodarcza” w obszarze II „Gospodarka regionalnej szansy”: kierunek polityki „Rozwój przemysłów czasu wolnego” oraz w polu B „Rozwój społeczny i jakość życia” w obszarze rozwoju VII „Dziedzictwo i przestrzeń regionalna”. Małopolski System Informacji Turystycznej swoim zasięgiem obejmie całe Województwo Małopolskie i zostanie zbudowany w oparciu o już działające centra informacji turystycznej, a także nowe punkty wyłonione w drodze audytu. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Gmin i Powiatów turystycznych z Małopolski, deklarujący wstępny udział w projekcie oraz potencjalni partnerzy projektu.

Małopolski System Informacji Turystycznej będzie spełniał następujące funkcje:

  • Informacyjną – informowanie o różnorodnych atrakcjach i produktach turystycznych, infrastrukturze turystycznej i paraturystycznej, oferowanych możliwościach spędzania wolnego czasu, ciekawych imprezach, inicjatywach etc.
  • Doradczą – pomaganie klientowi w zdefiniowaniu problemu i podjęciu właściwej decyzji w zakresie organizacji czasu wolnego,
  • Promocyjną – promowanie regionu, jego oferty turystycznej, produktów turystycznych, zarządzanie ruchem turystycznym, kreowanie popytu i wizerunku województwa,
  • Animacyjną – stymulowanie rozwoju regionalnych i lokalnych produktów turystycznych, marek turystycznych, uczestnictwo w procesie kreowania produktów turystycznych, koordynowanie inicjatyw lokalnych, organizowanie, współorganizowanie i inspirowanie przedsięwzięć promocyjnych

Głównym źródłem finansowania Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej w latach 2007 – 2013 jest Małopolski Regionalny Program Operacyjny Priorytet 3 „Turystyka i przemysł kulturowy” , Działanie 3.1 „Rozwój infrastruktury turystycznej”, Schemat A: Budowa regionalnego systemu informacji turystycznej. Schemat finansowy projektu:

  • dotacja z MRPO – 3 mln euro
  • wkład Województwa Małopolskiego – 1 mln euro

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA