Podczas dwóch dni odbywały się konkursy na najdłuższy skok, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży. Najlepsi otrzymali bilety wstępu na zawody Pucharu Świata w Zakopanem oraz wejściówki do term w Bukowinie Tatrzańskiej.
Kampania „Małopolska Zaskakuje” ruszyła 24 listopada 2012 r. w Warszawie, a zakończy się 15 grudnia podczas otwarcia sezonu narciarskiego na Polanie Szymoszkowej. 11 i 12 stycznia 2013 roku mobilna skocznia narciarska zostanie ustawiona podczas Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. Do tej pory skocznia odwiedziła już Warszawę i Łódź. Po zakończeniu akcji „Małopolska. Zaskakuje” sprzęt posłuży do szkolenia młodych adeptów skoków narciarskich.
W ramach kampanii powstał również film „Małopolska. Zaskakuje”, w którym role instrumentów odgrywają korale, drzewa, bijące dzwony, latające balony, a nawet rycerskie miecze. Film można zobaczyć tu:
http://www.youtube.com/watch?v=jJjbIvkl4vQ