Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

„Małopolska – Smak Najlepszego” – kampania promocyjna

Turystyka
05 sierpnia 2010
Z początkiem sierpnia ruszyła kolejna odsłona kampanii wizerunkowej Województwa Małopolskiego pod hasłem „Małopolska – Smak Najlepszego”. Kampania ma na celu promocję regionu jako miejsca o wyjątkowym bogactwie walorów turystycznych, kulturalnych i kulinarnych.

ODBIORCY
Grupa docelowa kampanii została określona na podstawie wyników badań ruchu turystycznego. Kampania jest skierowana w głównej mierze do mieszkańców województw: śląskiego, mazowieckiego, i małopolskiego, którzy stanowią największą grupę wśród odwiedzających Małopolskę. Dodatkową grupą są mieszkańcy Trójmiasta, Łodzi, Wrocławia i Poznania, którzy rzadziej przyjeżdżają do Małopolski.

DZIAŁANIA
Kampania składa się z dwóch rodzajów równolegle prowadzonych działań. Działania medialne obejmują reklamę outdoorową w największych miastach Polski, reklamę w Internecie nakierowaną na grupę docelową kampanii, stronę własną kampanii www.smakowanie-malopolski.pl oraz stworzenie kont regionu na portalach społecznościowych: Naszej-Klasie i Facebooku. Województwo Małopolskie ma także na Facebook’u swoją grupę, która liczy już 195 członków. Pierwsze wpisy pojawiły się 25 kwietnia tego roku. Do tej pory zamieściliśmy ich 129. Informujemy o ciekawych wydarzeniach w Małopolsce, akcjach i konkursach przeprowadzanych przez samorząd województwa.

Kampanię medialną uzupełnią akcje eventowe realizowane w Warszawie, Katowicach i przede wszystkim na plażach w wybranych miejscowościach Województwa Pomorskiego: w Gdańsku Brzeźnie, Sopocie, oraz we Władysławowie. Jak wynika z badań ruchu turystycznego właśnie w tym okresie na pomorskich plażach odpoczywa znacząca grupa turystów ze Śląska i Mazowsza, stanowiących główną grupę docelową kampanii.

Do wszystkich urlopowiczów wylegujących się na pomorskich plażach, zwiedzających Warszawę, lub  polujących na letnie wyprzedaże w Katowicach przyjedzie specjalny małopolski wysłannik – czerwony koral. Wyruszył w długą podróż na północ, by z końcem miesiąca powrócić do rodzinnego Krakowa i świętować koniec lata na placu Wolnica podczas wielkiego finału 6. Małopolskiego Festiwalu Smaku. Czerwony koral powiększony do znacznych rozmiarów pokaże, co to znaczy odpoczywać po małopolsku. Także zimą! Towarzyszyć mu będą tajemnicze postacie, które przyniosą ze sobą odrobinę ożywczego chłodu zimowej Małopolski.

BILLBOARD
Projekt graficzny opracowanego na potrzeby kampanii billboardu ma wywołać u odbiorcy pozytywne emocje związane z Małopolską jako esencją polskości, zawierającej wszystko, co najlepsze, ciekawe, unikalne i smakowite, z zaproszeniem do poznania, posmakowania jej skarbów.

Do zbudowania takiego przekazu po raz kolejny wykorzystano motyw czerwonego korala, który bezpośrednio nawiązuje do tradycji i kultury Małopolski. W najnowszej odsłonie kampanii koral jest elementem gry w kółko i krzyżyk. Zwycięskie ułożenie korali, stanowiące pierwszy plan obrazka, koresponduje z hasłem „Małopolska – Smak Najlepszego”. Kampania skierowana jest przede wszystkim do odbiorcy, który da się wciągnąć w intelektualną zabawę i zechce samodzielnie odnaleźć w Małopolsce to, co jest dla niego najsmakowitsze. Pomóc w tym może sama plansza do gry w kółko i krzyżyk. Wprawny obserwator zauważy nieprzypadkowy projekt ornamentu osi. Każde z zakończeń osi symbolizuje inny walor Małopolski, który tylko czeka, by się w nim rozsmakować.

MEDIA
Outdoor (1-31 sierpnia):
750 billboardów (Górnośląski Okręg Przemysłowy – 120 , Warszawa – 200 sztuk, Kraków – 90 sztuk, Trójmiasto – 100 sztuk, Łódź – 80 sztuk, Poznań – 80 sztuk, Wrocław – 80 sztuk).

Internet (1-31 sierpnia):
Doublebillboard w portalach:
Onet.pl – 2 500 000 odsłon
Wirtualna Polska.pl – 2 000 000 odsłon
Nasza-Klasa – 3 000 000 odsłon
Konto w portalach społecznościowych (do 30 września):
Nasza-Klasa
Facebook
Strona www kampanii (do 30 września):
www.smakowanie-malopolski.pl

Akcje promocyjne:
11 sierpnia – plaża w Gdańsku Brzeźnie
12 sierpnia – plaża w Sopocie
13 sierpnia – plaża we Władysławowie
22 sierpnia – Warszawa
29 sierpnia – plaża przy Silesia City Center w Katowicach

Akcje odbywają się w godzinach 10-18.

PARTNERSTWO
Partnerem kampanii jest firma AMS S.A., wybrana na realizatora kampanii outdoorowej w trybie przetargu nieograniczonego.

BUDŻET
Całkowity koszt kampanii wyniesie ok. 600 000 zł.

Województwo Małopolskie realizuje kampanie reklamowe od 2004 roku. W pierwszych latach odbywały się w cyklu wiosna – jesień i miały zapraszać do odwiedzenia regionu odpowiednio latem lub zimą. Z czasem postawiono na organizację kampanii wizerunkowych, zmierzających do wykreowania pożądanego postrzegania Małopolski w określonych grupach docelowych, a także do wywołania pozytywnych skojarzeń z regionem.

Szczegółowych informacji o kampanii „Małopolska – Smak Najlepszego” udziela Departament Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Kontakt:
Katarzyna Piwowarczyk
Zespół ds. Promocji Województwa

Tel. 012 379 60 15

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA