Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska promuje się w Skandynawii jako stolica turystyki biznesowej

Turystyka
08 listopada 2012
W ostatnich latach obserwuje się stały wzrost zainteresowania Małopolską jako destynacją biznesową. W 2011 roku w Krakowie zorganizowano ponad 8000 imprez o charakterze gospodarczym, biznesowym i politycznym. 30 i 31 października br. potencjał Krakowa i Małopolski na polu turystyki biznesowej został zaprezentowany w Oslo i Sztokholmie, gdzie przedstawiciele branży spotkań wzięli udział w przygotowanych specjalnie dla nich warsztatach branżowych.

Skandynawskie workshopy zorganizowano w ramach projektu unijnego „Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych”, którego głównym założeniem jest podniesienie konkurencyjności oferty turystyki biznesowej Małopolski wśród zagranicznych organizatorów spotkań. Prezentacje w Sztokholmie i Oslo przygotowane zostały przez partnerów projektu: Województwo Małopolskie, Krakow Convention Bureau Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Urzędu Miasta Krakowa oraz Krakowskie Biuro Festiwalowe - przyszłego operatora Centrum Kongresowego ICE w Krakowie.  W spotkaniach wzięli także udział przedstawiciele 4 krakowskich biur-  organizatorów spotkań biznesowych:  Intercrac, Jordan, Haxel i DMC Poland. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem przybyłych gości, zostały nawiązane kontakty wśród małopolskich i skandynawskich organizatorów spotkań.

Prezentując potencjał Małopolski w Oslo i Sztokholmie pragnęliśmy zapewnić naszych północnych sąsiadów, że Małopolska jest idealnym kierunkiem podróży biznesowych - deklaruje Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – Tym, co już teraz przyciąga przedstawicieli branży spotkań do Małopolski jest dynamicznie rozwijająca się infrastruktura hotelowo–konferencyjna, wyjątkowe walory turystyczne regionu i bogate dziedzictwo kulturowe – dodaje dyrektor Kantor.

Małopolska dysponuje szerokim potencjałem zaspokajającym wszystkie potrzeby turystów biznesowych. Region posiada największą liczbę sal konferencyjnych w Polsce - jest ich tu prawie 300, w tym ponad 130 w samym Krakowie. Tylko w Małopolsce z powodzeniem organizowane są spotkania biznesowe w obiektach zapewniających magiczną i historyczną oprawę m.in. na Zamku Królewskim na Wawelu, w zabytkowych wnętrzach Teatru im. Juliusza Słowackiego, w stylowych obiektach na terenach górskich, m.in. w Zakopanem i w Krynicy-Zdroju czy kilkaset metrów pod ziemią – w światowej sławy kopalniach soli w Bochni i Wieliczce.

O atrakcyjności małopolskiej turystyki biznesowej świadczą też dane z raportu „Przemysł spotkań w Polsce – Poland Meetings & Events Industry Report 2011”,  według którego w 2011 roku w stolicy Małopolski zorganizowano ponad 8300 imprez z zakresu przemysłu spotkań, co w rankingu ogólnopolskim plasuje Kraków na pierwszym miejscu pod względem liczby spotkań biznesowych. Miasto z pewnością wyróżni się na mapie przemysłu spotkań po otwarciu jednego z najnowocześniejszych centrów konferencyjnych w Europie - centrum kongresowego ICE  International Conferencing & Entertainment, o powierzchni 36 000 m2. Zakończenie inwestycji planowane jest na jesień 2014. W najbliższych latach zostanie także otwarte Centrum Konferencyjne Gromada, o powierzchni 5 000 m2 oraz wielofunkcyjna sala widowiskowo-sportowa dla 15 tys. widzów. Niebagatelną inwestycją dla przemysłu spotkań w Małopolsce może być również budowa Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków z 13 000 m2 powierzchni.

W ramach projektu oferta turystyki biznesowej Krakowa i Małopolski w 2012 i 2013 roku zostanie  zaprezentowana także na największych targach turystyki biznesowej: w Barcelonie, Frankfurcie, Londynie, Paryżu i Brukseli.

Projekt pn. „Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych” realizowany jest przez Województwo Małopolskie wraz z Krakow Convention Bureau Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Urzędu Miasta Krakowa i Krakowskim Biurem Festiwalowym. Program otrzymał dofinansowanie z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA