- W 27 miejscach Małopolski będziemy mogli zaoferować spójną ofertę turystyczną. Liczę, że wspólna inicjatywa miasta i regionu przyniesie szybko efekty– mówił marszałek Marek Sowa.
By turyści mieli jak najłatwiejszy dostęp do punktów informacyjnych będą one zlokalizowane w centrach miejscowości bądź w pobliżu atrakcji turystycznych. Pojawią się m.in. w Krakowie, Myślenicach, Tarnowie, Wadowicach, Oświęcimiu, Zakopanem, Rabce-Zdroju, Nowym Sączu i Krynicy-Zdroju. Ich wnętrza będą jednolicie zaaranżowane i wyposażone, a osoby w nich pracujące doradzą turyście co warto zwiedzić w regionie.
MSiT to jedyny taki europejski projekt, który umożliwi poznawanie Małopolski osobom niepełnosprawnym. Z myślą o nich przygotowano wypukłe mapy i specjalne nagrania audio.
Zdaniem prezydenta Jacka Majchrowskiego Kraków i Małopolska muszą wspólnie promować swoją ofertę turystyczną– Jeśli chcemy myśleć o Krakowie jako o metropolii to niezbędna jest wspólna promocja miasta i regionu – przekonywał Majchrowski. - Kraków ma w tym wspomagać Małopolskę, a Małopolska – Kraków – dodał.
Inwestycja kosztowała 20 mln zł, z czego 14 mln zł dołożyła Unia w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Projekt ma zakończyć się w listopadzie tego roku. Już teraz przy głównych atrakcjach turystycznych zamontowano 69 informacyjnych i 166 znaków drogowych.